کد خبر: ۵۲۶۷۵
تاریخ انتشار : ۱۰:۳۴ - ۲۷ آذر ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از واگذاری بیش از ۱۰۰۰ سامانه مولّد خورشیدی به خانوار‌های عشایری این استان به منظور تامین برق و روشنایی عشایر خبر داد.

به گزارش برق نیوز، سیدمحمد حسینی نژاد ۲۶ آذرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون، یک هزار سامانه مولّد خورشیدی قابل حمل به امور عشایر استان تحویل شده تا در اختیار خانوار‌های عشایری قرار داده شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به این که در سال ۱۴۰۰، تعداد ۵۰۰ سامانه تحویل شده است گفت: برای امسال هم، در دو مرحله تعداد ۵۰۰ دستگاه دیگر به امور عشایر تحویل شده تا در اختیار عشایر استان قرار گیرد.

وی با اشاره به توزیع این سامانه‌ها در جامعه عشایری شهرستان‌های مختلف استان افزود: واگذاری ۱۲ دستگاه در سمنان، مهدیشهر ۲۸۱، ۳۸ دستگاه سرخه، گرمسار ۷۷، ۹۱ دستگاه آرادان، دامغان ۱۵۶، ۲۱۶ دستگاه شاهرود و ۱۲۹ مولّد برق خورشیدی به عنوان عملکرد این شرکت در حوزه تامین برق عشایر کوچنده از طریق سامانه‌های برق خورشیدی قابل حمل به شمار می‌رود.

حسینی‌نژاد یادآور شد: این سامانه‌های مولد که به عشایر ارائه می‌شود شامل یک عدد پانل خورشیدی ۱۰۰ وات، پنج سِت لامپ به همراه کابل‌های ارتباطی، شارژر برق شهر و کیف دستگاه و پانل است و آموزش نحوه استفاده از این دستگاه‌ها نیز به عشایر انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تصریح کرد: این طرح در راستای سیاست‌های وزارت نیرو و مصوبات شورای عالی عشایری مبنی بر تامین برق عشایر کوچنده از طریق سامانه‌های برق خورشیدی قابل حمل و با همکاری و هماهنگی این شرکت و اداره کل امور عشایر استان سمنان اجرایی می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار