کد خبر: ۵۲۶۸۰
تاریخ انتشار : ۱۶:۵۴ - ۲۷ آذر ۱۴۰۱
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو با تاکید بر حمایت وزارت نیرو از جوانان، نخبگان و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، از رونمایی "شبکه متخصصان صنعت آب و برق" خبر داد و گفت: این شبکه بستر تبادل تجربیات مهم متخصصان در حوزه آب و برق است.

به گزارش برق نیوز، "مریم کارگر نجفی" در جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو که صبح امروز در تالار چمران پژوهشگاه نیرو برگزار شد، با اشاره به رونمایی از "شبکه متخصصان صنعت آب و برق" گفت: این شبکه بستر تبادل تجربیات مهم متخصصان در حوزه آب و برق بوده و امید است این امکان در آینده نزدیک، عمومی‌تر شود و به عنوان پل ارتباطی وزارت نیرو و مردم مورد استفاده قرار گیرد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش و فناوری به همه پژوهشگران و کاوشگران علم و دانش، افزود: جشنواره پژوهش همه ساله برگزار می‌شود؛ این جشنواره فرصتی مناسب برای تبادل تجربیات در حوزه صنعت آب و برق است.

وی به فرآیند برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو اشاره کرد و اظهار داشت: در این رابطه ضمن ارزیابی پژوهش‌های صورت گرفته، آسیب‌شناسی‌های لازم نیز انجام می‌شود که در نهایت با تقدیر و تشکر از فعالان این حوزه به سرانجام می‌رسد.

کارگر نجفی با تاکید بر اینکه تجربیات درست مبتنی بر علم و دانش و پژوهش محقق می‌شوند، اضافه کرد: با در نظر گرفتن تاکید مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری به نام سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، در این‌باره هم‌اکنون با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی، قوانین، ضوابط و مقرراتی تدوین و عملیاتی می‌شود.

وی اضافه کرد: اکنون نیازمند برنامه‌ریزی دقیق همت مضاعف و کار جهادی در عرصه تحقیق و پژوهش هستیم تا از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در صنعت آب و برق بهره‌مند شویم.

کارگر نجفی در ادامه، ایجاد زیرساخت در حوزه پژوهش را مهم برشمرد و افزود: بسیاری از این زیرساخت‌ها ایجاد شده و البته اقدامات لازم در این زمینه ادامه دارد. در این‌باره می‌توان به راه‌اندازی پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری آب و آبفا اشاره کرد.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های لازم در صنعت آب و برق اضافه کرد: لازم است صندوق پژوهش نیرو تقویت و پردیس‌های علم و فناوری در استان‌ها فعال شوند، در همین راستا راه‌اندازی بازار‌های محلی آب و برق از اهمیت ویژه برخوردار است.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو با اشاره به پیش‌بینی اجرای طرح‌های پیشران در صنعت آب و برق افزود: وزارت نیرو تنها دستگاهی است که وزیر آن برای تحقق شعار سال جاری همت ویژه‌ای داشته و در ۱۴ جلسه ستاد هماهنگی دانش‌بنیان شخصا حضور داشته است.

کارگر نجفی تسریع در انعکاس و رفع چالش‌ها و نیاز‌های صنعت آب و برق را به عنوان یکی از درخواست‌های مهم فعالان این عرصه عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های عرصه پژوهش کمی نشده و این امر ارزیابی‌ها را دشوار کرده است، همچنین لازم است در حوزه تجاری‌سازی برنامه‌ریزی هدفمند و منسجمی صورت گیرد.

وی بر ضرورت ایجاد بانک‌های اطلاعاتی دقیق از پژوهش‌های صورت گرفته در صنعت آب و برق تاکید کرد و افزود: دسترس‌پذیری به این منابع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در این راستا باید مبنای دقیق برای پروژه‌ها تدوین و از پژوهش‌های تکراری جلوگیری شود.

کارگر نجفی با تاکید بر اهمیت ترسیم مسیر حمایتی مناسب از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، اظهار داشت: برای رفع چالش‌های پیش‌رو در این عرصه باید نگرش مدیران تغییر یابد، روابط پژوهش در اسناد بالادستی تدوین شود و در ارزیابی‌های عملکرد، وزن پژوهش افزایش یابد.

وی با تأکید بر ضرورت بازنگری بر بودجه حوزه پژوهش ادامه داد: در کنار این مهم لازم است شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان برنامه‌ریزی سالانه داشته و شرکت‌های مادر تخصصی نظارت کافی بر این مهم صورت دهند.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو به روز رسانی آمار‌ها را از ضروریات تحقیق و پژوهش عنوان کرد و بیان داشت: با مشارکت همکاران نیز می‌توان برخی از تحقیقات و پژوهش‌ها را به سرانجام رساند، در بحث بهره‌وری تکالیف قانونی بر عهده وزارت نیرو قرار داده شده است و حوزه پژوهش و فناوری در ارتقای بهره‌وری جایگاه ویژه‌ای دارد.

​وی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت و شفافیت برای ما و دولت در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه تحقیق و پژوهش از اهمیت قابل توجهی برخوردار بوده، در این زمینه باید فرصت عادلانه برای همه فعالان این عرصه از جمله جوانان و نخبگان و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان فراهم شود تا از این محل هزینه‌ها کاهش و در نهایت بهره‌وری پروژه‌ها افزایش یابد.

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
0
3
سلام،
ما یه متخصص داریم در مرکز مازندران،پژوهشگاه نیرو ، 22 ساله رییسه، بازنشست شده ، اما تخصصش اجازه نمی ده بره ، تو رو خدا مسولین یه فکری برای این متخصص بکنن!
توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
0
10
باور کنید متخصصین واقعی صنعت اب و برق یکی یکی دارن با نارضایتی جدا میشن...از بس که اکثرا مدیران ارشد کوته بین چشم دیدن این متخصصین رو ندارن نارضایتی ایجاد میشه..
پاسخ ها
ناشناس
| France
یه نگاهی به کوتوله ای که توی توزیع تهران بزرگ معاون مهندسی کردید بندازید که داره همه متخصصها رو فراری میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
0
7
وقتی لعلی در توانیر که اصلا نمیداند پژوهش یعنی چه و برق چیست و برای تحقیقات برق منطقه ای کل کشور و توزیع ها تصمیم بگیرد و تقوایی هم گوشه ای نشسته و فقط هر چه بگویی میگوید بله بله حتما ، و دریغ از یک اقدام مثبت
انوقت روزگار تحقیقات مشخص است.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
0
0
والا اگر جبر شرایط اقتصادی نبود هیچ گس قبول نمیکرد عمر خودش رو تو این وزارتخونه بی صاحاب تلف کنه. البته کل مملکت همینه و مثل اینکه چاره ای جز رفتن نیست.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار