کد خبر: ۵۲۶۹۵
تاریخ انتشار : ۱۵:۰۹ - ۲۸ آذر ۱۴۰۱
وزیر نیرو از برنامه‌ریزی برای برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و نیکاراگوئه خبر داد و گفت: نقش دولت‌ها این است که حضور بخش خصوصی را برای تقویت همکاری‌های دوجانبه تضمین کنند؛ در این باره می‌توان پروژه‌های مشترکی را در حوزه انرژی از قبیل ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر و برق‌آبی و همچنین شبکه آب و برق برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش برق نیوز، "علی‌اکبر محرابیان" در دیدار با "دنیس مونکادا" وزیر امور خارجه نیکاراگوئه و "ایساک لنین برآوو جین" سفیر کشور نیکاراگوئه در ایران، از برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و نیکاراگوئه خبر داد و گفت: این اجلاس در کشور نیکاراگوئه برگزار خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به سابقه دیرینه روابط دو کشور ایران و نیکاراگوئه، گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تاکنون شاهد برقراری تعامل خوب بین این دو کشور هستیم و در تمام دوره‌ها روسای جمهور مراودات و مناسبات خوبی را رقم زده‌اند.

وی در ادامه، از اهتمام ویژه دولت سیزدهم برای تقویت و توسعه روابط با کشور‌های واقع در آمریکای لاتین سخن به میان آورد و افزود: بر این اساس شاهد رشد و توسعه همکاری‌ها بین این کشور‌ها هستیم؛ در این باره می‌توان به همکاری در زمینه‌هایی، چون انرژی و مبادلات کالا و خدمات اشاره کرد.

وزیر نیرو، نقش بخش خصوصی را در توسعه روابط دوجانبه بین ایران و نیکاراگوئه مهم و موثر برشمرد و اظهار داشت: نقش دولت‌ها این است که حضور بخش خصوصی را برای تقویت همکاری‌های دوجانبه تضمین کنند؛ در این باره می‌توان پروژه‌های مشترکی را در حوزه انرژی از قبیل ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر و برق‌آبی و همچنین شبکه آب و برق برنامه‌ریزی کرد.

محرابیان با اشاره به پتانسیل و ظرفیت‌های کشور نیکاراگوئه خاطرنشان کرد: این کشور در حوزه اقتصادی از ظرفیت‌های مطلوبی برای توسعه و گسترش همکاری‌ها برخوردار است.

در ادامه، "دنیس مونکادا" وزیر امور خارجه نیکاراگوئه با بیان اینکه در بسیاری از حوزه‌ها، زمینه تعامل مشترک بین دو کشور ایران و نیکاراگوئه برقرار است، گفت: می‌توان به ظرفیت همکاری در حوزه‌های آب، کشاورزی، صنعت و دانشگاه اشاره کرد، در این باره زیرساخت‌های لازم وجود دارد.

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه با اشاره به امضای توافق‌نامه جامع بین دو کشور ایران و نیکاراگوئه در روز گذشته، افزود: ایران و نیکاراگوئه از گذشته اشتراکات تاریخی دارند به طوری که هر دو کشور در سال ۱۹۷۹ میلادی در انقلاب پیروز شدند و در ادامه آن طی سال‌های اخیر اقدمات مفید و موثری بین طرفین بخصوص در حوزه تبادلات تجاری رقم خورد؛ همه این اقدامات در راستای توسعه و گسترش روابط ایران و نیکاراگوئه است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار