کد خبر: ۵۲۶۹۷
تاریخ انتشار : ۱۶:۰۰ - ۲۸ آذر ۱۴۰۱
وزیر انرژی الجزایر از تصمیم کشورش برای صادرات برق به اروپا خبر داد.

به گزارش برق نیوز، محمد عرقاب گفت: کشورش در تلاش است از ظرفیت‌های مازاد تولید برق برای صادرات آن به قاره اروپا استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری معا، وزیر انرژی الجزایر گفت: الجزایر با توجه به توانایی و ظرفیت بالای خود در زمینه تولید برق، به طور جدی پروژه اتصال شبکه برق به اروپا را بررسی می‌کند که این کشور را به یک قطب برتر در زمینه تولید انرژی تبدیل خواهد کرد.

وی افزود: شرکت «سونل گاز» الجزایر از توانایی بالایی به ویژه از لحاظ تولید انرژی و نیروی انسانی متخصص و کارآمد برخوردار است که به آن امکان دسترسی به بازار‌های جهانی را می‌دهد. این شرکت با توجه به دراختیار داشتن این ویژگی‌ها، اکنون توجه خود را به تولید انرژی مرغوب و باکیفیت متمرکز کرده است.

عرقات افزود الجزایر با ظرفیت تولید بیش از ۲۵۰۰۰ مگاوات به یک «تولید کننده بزرگ» برق تبدیل شده است و در اوج مصرف داخلی، ۱۷۰۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کند، بنابراین کشور با توجه به توانایی بالای تولید گاز، مواد نفتی و ...، ظرفیت‌های بالایی در زمینه تولید دارد. ما به دنبال ارایه همه راهکاری تامین انرژی با شرکای الجزایری به ویژه اروپا هستیم تا بتوانیم انواع انرژی را به بازار اروپا عرضه کنیم.

الجزایر با توجه به موقعیت جغرافیایی متمایز خود به ویژه نزدیکی با اروپا، به دنبال تنوع بخشیدن به منابع تولید انرژی خود به ویژه انرژی تجدیدپذیر است و درصدد است با افزایش تولید برق روزانه ۱۰ هزار مگاوات از آن را به بازار منطقه‌ای عرضه کند.

 الجزایر با توجه به تجربیاتش در زمین صادرات گاز به شرکای اروپایی و دارا بودن ظرفیت‌های عظیم انرژی و با توجه متغیرات حاکم بر بازار بین المللی انرژی، به دنبال این است تا به صادرکننده امن و مورد اعتماد برق در منطقه حوزه دریای مدیترانه تبدیل شود.

الجزایر به عنوان یک کشور تولید کننده برق، ظرفیت تولید بیش از ۲۵ هزار مگاوات را دارد در حالی که میانگین نیاز این کشور ۱۲ هزار مگاوات است و در اوج مصرف هم از ۱۷ هزار مگاوات فراتر نمی‌رود.

بنا بر اعلام وزیر انرژی الجزایر این شاخص‌ها به الجزایر اجازه می‌دهد تا روزانه ده هزار مگاوات از مازاد برق تولیدی خود را در بازار‌های منطقه‌ای عرضه کند و با تثبیت برنامه‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور، می‌توان ظرفیت صادرات برق را به میزان پانزده هزار مگاوات افزایش داد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار