کد خبر: ۵۲۷۲۱
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۰ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱
نشست ارتقا دانش بهره‌وری انرژی و بهینه‌سازی مصرف برق در صنایع کشور با حضور معاون بهره وری انرژی ساتبا، معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر، نماینده شرکت مدیریت شبکه برق ایران و صنایع بزرگ استان یزد و به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای یزد در روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۲۲ برگزار شد.

به گزارش برق نیوز، در ابتدای این نشست ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد ضمن قدردانی از همکاری مناسب صنایع استان در مدیریت پیک بار، ضمن اشاره به شدت بالای مصرف انرژی در بخش‌های خانگی، صنعت و کشاورزی در کشور، ابراز امیدواری کرد تا با اجرای اقدامات پایلوت در استان یزد، شاهد بهبود میزان مصرف انرژی باشیم.

محمد اله داد معاون هماهنگی انتقال توانیر در این مراسم با بیان اینکه خوشبختانه امسال نسبت به سال قبل در راستای مدیریت پیک بار تابستان وضعیت بسیار بهتری داشتیم و تعامل مناسبی را در میان صنایع، مجموعه صنعت برق و ارکان بالادستی شاهد بودیم تصریح کرد برای گذر موفق از پیک‌بار تابستان ۱۴۰۱ اقدامات مهمی در زمینه تولید، تأمین، بهسازی و افزایش راندمان نیروگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت و پیشبرد این امور به‌صورت هفتگی توسط شخص وزیر نیرو پیگیری و دنبال شد؛ و حتی در بخش صنعت بیش از ۷ درصد انرژی بیشتری به صنایع تحویل شد. اله داد ابراز امیدواری کرد با توجه به محدودیت عرضه سوخت‌های فسیلی و در نتیجه کاهش تولید نیروگاه‌های برق این همکاری در زمستان پیش رو نیز ادامه داشته باشد.

در ادامه سیدمحمد مهدی پیغمبرزاده، معاون بهره وری انرژی ساتبا با اشاره به اینکه چشم‌انداز گذار انرژی جهان تا سال ۲۰۵۰ به سمت استفاده حداکثری از انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین صرفه جویی و افزایش کارایی انرژی می‌باشد، با ذکر نمونه‌هایی از تاکیدات دین مبین اسلام بر صرفه جویی عنوان داشتند در حال حاضر روند رشد شاخص شدت مصرف انرژی در ایران بر خلاف متوسط دنیا متاسفانه در حال افزایش است که باید این روند غیر منطقی متوقف شود. وی ضمن اشاره به خط مشی‌های قانونی جدید التصویب بخصوص قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق، بر ضرورت حرکت جدی صنایع انرژی بر به سمت توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری و بهینه سازی انرژی برق اشاره نمود و بیان کرد با توجه به چالش جدی در جهان در تامین منابع انرژی سوخت فسیلی جهت تامین پایدار انرژی، برای صنایع راهی بهتر از این نیست. وی همچنین اعلام نمود ساتبا برای کمک‌های فکری و فنی برای ارتقاء بهره وری انرژی برق در صنایع کشور آمادگی کامل دارد و در نظر است این نشت‌های منطقه‌ای در کل کشور استمرار یابد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار