کد خبر: ۵۲۷۲۸
تاریخ انتشار : ۱۱:۵۱ - ۰۱ دی ۱۴۰۱
معاون بهره وری سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران (ساتبا) گفت: از زمستان سال آینده، صد درصد تولید کولر‌های آبی با موتور‌های BLDC موتور‌های پیشرفته فوق کم مصرف برق صورت می‌گیرد.

به گزارش برق نیوز، محمدمهدی پیغمبرزاده اظهار کرد: تولید کولر، فصلی است و در دی و بهمن صورت می‌گیرد و استفاده و خرید آن هم در فصل تابستان است.

وی افزود: در راستای مدیریت مصرف برق، از فصل آینده تولید یعنی زمستان سال ۱۴۰۲ صد درصد تولید کولر‌های آبی با موتور BLDC باید باشد. در این راستا استاندارد تولید کولر را یک مرحله ارتقاء دادیم و یک مرحله دیگر هم ارتقاء می‌دهیم که تولید موتور‌های پیشرفته فوق کم مصرف برق است.

معاون بهره وری سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با سازمان ملی استاندارد ادامه داد: ظرف یک تا دو سال آینده، بازار را به گونه‌ای تنظیم می‌کنیم که کولرسازان، موتور پرمصرف برق خریداری نکنند و در واقع تولید موتور‌های پرمصرف کولر‌های آبی ریشه کن می‌شود.

پیغمبرزاده اضافه کرد: به زودی از طریق ارتقاء استاندارد، از تولید لامپ‌های پرمصرف نیز جلوگیری می‌شود و از تولیدکنندگان همه لوازم برقی اعم از لباسشویی، جاروبرقی و... درخواست می‌شود اگر قابلیت جایگزینی الکتروموتور‌ها با موتور‌های BLDC در تولیدات آن‌ها وجود دارد سریعا در دستور کار قرار دهند تا بر همان مبنا، برنامه‌ها و بازنگری استاندارد را به روز کنیم و در این راستا با تسهیلات حمایتی، کمک می‌کنیم ظرفیت تولید این موتور‌ها افزایش یابد.  

وی با اشاره به توانمندی بسیار بالای کشور در تکنولوژی موتور کولر‌های آبی و شناسایی سازندگان موتور‌های BLDC از اردیبهشت ماه امسال و استقبال آن‌ها از تولید این موتورها، خاطرنشان کرد: برای توسعه زیرساخت‌های تولید موتور‌های BLDC بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تصویب شده که تا ۱.۵ سال آینده به ظرفیت تولید بیش از یک میلیون موتور دست می‌یابیم.

این مسئول، تولید کولر‌های آبی با موتور‌های BLDC را فرصت مناسبی برای کولرسازان و همکاری آنان را برای تحقق این مهم ضروری دانست و تصریح کرد: بهینه سازی این موتور‌های کولر‌های آبی در بازار انجام می‌شود و در ازای آن، به تولیدکننده اوراق داده می‌شود تا منبع درآمدی برای آنان باشد. از سویی سبب جایگزینی کولر آبی به جای کولر گازی می‌شود.

منبع: فارس
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
1
1
خبر های ساتبا یک الگو بیشتر ندارد. همیشه در مورد اتفاقات آینده که شاید یک روزی اتفاق بیافتد خبر می دهند هیچ وقت هم انجام نمی شود. الان یک نگاهی به سوابق خبرهای ساتبا بیاندازید چه زمانی که محمدزاده خبر می داد چه الان که پیغمبر زاده. فقط خبرهای پوشالی تو خالی از آینده . هیچ وقت نمی گویند این کار را انجام دادیم این هم نتیجه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
معلومه از دست ساتبا خیلی عصبانی هستی که هر خبری از ساتبا گذاشته میشه حتما باید این جملات تکراری را بنویسی!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
جالبه!!!!
حتی اینهم نمی دونی که رتبه انرژی کولرهای آبی بر اساس همین موتورهای BLDC توسط ساتبا 3 پله ارتقاء داده شد؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
0
0
سال 1402؟؟؟
نوش دارو پس از مرگ سهراب
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار