کد خبر: ۵۲۷۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۵ - ۰۳ دی ۱۴۰۱
سخنگوی صنعت برق با اشاره به اعتبار ۲۶۰۰ میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال در حوزه مدیریت مصرف انرژی در سال ۱۴۰۱ تاکید کرد: عبور از شرایط تحریم و خودکفایی ۹۰ درصدی صنعت برق مرهون فعالیت شرکت‌های فناور در این عرصه است.

به گزارش برق نیوز، با تاکید بر اهمیت شرکت‌های دانش بنیان برای صنعت برق کشور گفت: صنعت برق برای تشویق و ترغیب این شرکت‌ها به تولید داخل و دانش‌بنیان، علاوه بر برگزاری نمایشگاه و جشنواره پژوهش و فناوری، ۲۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابعی که مجلس شورای اسلامی در بند (ط) تبصره (۱۵) قانون بودجه امسال پیش‌بینی کرده است را برای تامین تجهیزات مورد نیاز صنعت برق در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این اعتبار مربوط به بهینه‌سازی شبکه‌های برق و تامین قطعات استراتژیک نیروگاهی یا شبکه انتقال برق و اعطای تسهیلات خطرپذیر به شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت برق و شرکت‌های فعال در حوزه اصلاح الگوی مصرف انرژی است. سال گذشته ۵۰ درصد این اعتبار جذب شد و امسال این رقم به دو برابر افزایش می‌یابد.

رجبی‌مشهدی ادامه داد: با توجه به اینکه تامین تجهیزات نیروگاهی و شبکه انتقال، ارزبری داشته و تحریم مانع ورود این تجهیزات به داخل شده است؛ عمده این تجهیزات توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید شد و صنعت برق با استفاده از این پتانسیل و ظرفیت نخبگان کشور در شرکت‌های دانش بنیان توانست ۹۰ درصد تجهیزات خود را از تولیدات ساخت داخل استفاده کند. این در حالی است که در ابتدای انقلاب برای نصب پست انتقال از متخصصان خارجی استفاده می‌شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به اینکه این شرکت‌ها عمدتاً در بخش خصوصی فعال بوده و با شرکت‌های برق قرارداد دارند، افزود: همچنین از این شرکت‌ها در حوزه تست تجهیزاتشان در شبکه اصلی برق حمایت می‌شود، به‌عنوان مثال یک نوع سیستم کنترلی برای اولین بار طراحی و در نیروگاه ری نصب شد و پس از موفقیت، تصمیم گرفته شد برای نیروگاه‌ها در ابعاد بزرگتر و در مقیاس ۳۲۰ مگاواتی طراحی و تولید شود.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: علاوه بر ایجاد شرایط و زمینه دریافت تسهیلات و همچنین صدور مجوز تست و آزمایش در شبکه‌های اصلی برق، گواهی تایید هم به این محصولات داده می‌شود تا زمینه‌های فروش و تجاری سازی برای آن‌ها در بازار‌های داخلی تسهیل و میسر شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
0
1
اقای رجبی این اخبار واقعیت دارد ؟ بنده در شبکه های اجتماعی صحبت کردم مواردی را به شما عرض کردم که در بهینه سازی بسیار قابل توجه و ارزشمند بود شما فقط جواب سلام دادید و تشکر کردید لطفا بگویید چرا در رسانه های عمومی اینگونه اید در خصوصی بی تفاوت به مسائل !!!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار