کد خبر: ۵۲۷۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۲ - ۰۵ دی ۱۴۰۱
نمایندگان با دو فوریت بررسی لایحه اصلاح تبصره (۵) بودجه سال جاری در خصوص انتشار اوراق دولتی جهت پرداخت بدهی وزارت نیرو به نیروگاه‌ها و پیمانکاران با هدف اجرای تعهدات موافقت کردند.

به گزارش برق نیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۵ دی ماه) مجلس شورای اسلامی با تقاضای دو فوریت بررسی لایحه اصلاح تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با ۱۶۳ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در جریان بررسی تقاضای دو فوریت بررسی لایحه اصلاح تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به موضوع ناترازی در حوزه برق اشاره کرد و گفت: اولین ناترازی بین بخش تولید و تقاضای برق وجود دارد که با برنامه‌ریزی و حمایت دولت و مجلس در تلاشیم آن را به حداقل برسانیم، اما ناترازی دیگری در حوزه اقتصادی یعنی بین درآمد‌ها و هزینه‌های صنعت برق وجود دارد.

وزیر نیرو افزود: بر اساس گزارش‌های حسابرسی تا پایان سال ۱۴۰۰ مجموع فاصله درآمد و هزینه خط فروش برق ۹۰ هزار میلیارد تومان مشخص شده و این ناترازی سبب شده تا ما تعهدات قانونی و حقوقی خود را در پرداخت مطالبات به صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و پیمانکاران نتوانیم انجام دهیم.

وی یادآور شد: بر اساس گزارشی که به دولت دادیم ظرف زمانی مشخص کردیم تا بتوانیم بدهی خود را به بانک‌ها، نهاد‌های عمومی، صاحبان نیروگاه‌ها، صنایع و پیمانکاران پرداخت کنیم. بر همین اساس لایحه‌ای در دولت تهیه و به مجلس ارائه شده است و طبق این لایحه پیشنهاد دادیم تا ۲۰ هزار میلیارد اوراق دولتی منتشر شود تا بتوانیم از محل آن بخشی از تعهدات خود را ایفا کنیم.

وزیر نیرو تأکید کرد: پرداخت بدهی در تکمیل نیروگاه‌ها و تأمین برق مورد نیاز ماه‌های آتی به ویژه تابستان سال ۱۴۰۲ نقش کلیدی دارد.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
0
0
با این تورم افسار گسیخته و کاهش روزانه ارزش پول ملی و بحران سیاسی ، کی میاد اوراق دولتی که بهره ثابت داره بخره ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
0
0
ساخت سالانه 5000 مگاوات حداقل به 2 تا 2.5 میلیارد یورو سرمایه گذاری نیاز دارد. حالا 20 هزار میلیارد تومان بسته به دلار آزاد و نیمایی حدود 500 تا 700 میلیون یورو خواهد بود. فکر می کنید با این سرمایه گذاری واقعا میشه 5000 مگاوات تا پیک 1402به ظرفیت برق کشور اضافه کرد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
0
0
درود بر وزیر انقلابی
تا وضعیت فاصله درآمد و هزینه خط فروش برق در کشور مشخص نشود صنعت برق دچار همین گرفتاریها میباشد . دولت و مجلس باید تعهدات خود در قبال صنعت برق را عملی سازند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
0
1
عالیه، محسن جون در توزیع خراسان رضوی جور شد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار