کد خبر: ۵۲۷۷۹
تاریخ انتشار : ۱۴:۰۲ - ۰۷ دی ۱۴۰۱
نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: طرح‌های بهینه‌سازی بسیاری در قوانین متعدد در زمینه جلوگیری از ناترازی انرژی پیش‌بینی شده است، ولی دستگاه‌ها به تکالیف خود در این بخش عمل نکرده اند.

به گزارش برق نیوز، مصطفی نخعی با اشاره به الزامات بخش انرژی در بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: حتما باید در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ توجه مان معطوف به تولید انرژی باشد؛ حال اینکه تولید انرژی سرمایه‌گذاری در بخش‌های بالادستی نفت و گاز و یا سرمایه گذاری در تولید نفت و ذخیره سازی منابع آب و ... باشد.

وی تاکید کرد: بنابراین توجه ما هم باید معطوف به مصرف باشد و هم به تولید از این رو ما باید این دو حوزه را مد نظر قرار دهیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی تصریح کرد: متاسفانه ما در چند سال اخیر با ناترازی در حوزه انرژی مواجه هستیم.

وی اظهار کرد: این سوال مطرح است که این ناترازی از چیست؟ به واقع این ناترازی ناشی از کمبود تولید و مصرف بالای انرژی است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: به عنوان مثال این ناترازی در گاز به چیزی در حدود نزدیک به ۲۵۰ میلیون مترمکعب رسیده و برخی روز‌ها در تولید گاز مشکل داریم.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه برق هم با ۱۵ الی ۱۶ مگاوات ناترازی در روز مواجه هستیم بنابراین این اعداد اعداد قابل توجه‌ای است و باید این موضوع را با افزایش تولید و کاهش مصرف جبران کنیم.

نخعی تاکید کرد: طرح‌های بهینه‌سازی بسیاری در قوانین متعدد در زمینه جلوگیری از ناترازی انرژی پیش‌بینی شده است منتها دستگاه‌ها به تکالیف خود در این بخش عمل نکرده اند چرا که سازوکار بودجه‌ای خوبی برای آن‌ها پیش بینی نشده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: انتظاراتی در این بخش‌ها از دولت وجود دارد و مجلس هم باید به تولید انرژی هم در زمینه سرمایه گذاری در بخش‌های بالادستی و نیروگاه‌ها کمک کند.

وی بیان کرد: ما باید این دو حوزه را مد نظر قرار دهیم چراکه در هر کدام از این حوزه‌ها مسائل متعدد و زیر مجموعه‌ای وجود دارد که باید به آن توجه شود.

 

منبع: بازار

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
0
1
اینا من نمیدونم کین که تو کمیسیون انرژی هم رفتن و نمیتونن تفاوت واحدهای انرژی و توان الکتریکی رو درک کنن. چجوری میخوان برای مملکت تصمیم بگیرن؟ چرا کار مملکت به اینجا رسید که هر کی یه چفیه ببنده به گردنش و گند بزنه به وضعیت مملکت. چرا متخصصهای کشور یا اوت شدن یا مهاجرت میکنن و تو کشورهای دیگه وزیر میشن ولی ما خودمون ازشون استفاده نمی کنیم؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار