کد خبر: ۵۲۷۹۰
تاریخ انتشار : ۱۹:۳۰ - ۰۹ دی ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت توانیر گفت: برنامه‌ای با عنوان مدیریت مصرف در دست اقدام داریم که با اجرای دقیق آن می‌توانیم وضعیت مطلوب‌تری در مقایسه با سال گذشته داشته باشیم.

به گزارش برق نیوز، آرش کردی جمعه ۹ دی در جلسه شورای اداری مدیریت توزیع برق شهرستان نهاوند که در محل این اداره برگزار شد، اظهار کرد:شرط اساسی جلوگیری از خاموشی در بخش خانگی همکاری مردم و بخش صنعتی است که نقش اساسی در صرف جویی و رفع خاموشی در کشور دارد.  

مدیرعامل شرکت توانیر همکاری مردم را شرط اساسی جلوگیری از خاموشی در بخش خانگی عنوان کرد و گفت: درصورت عدم انجام این همکاری احتمال قطعی برق خانگی در تابستان سال آینده وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توانیر اظهار کرد: برنامه‌ای تحت عنوان "مدیریت مصرف" داریم که ان شاءالله با اجرای دقیق آن می‌توانیم با وضعیت مناسب و مطلوب‌تری نسبت به سال گذشته از دوره پیک مصرف عبور کنیم هرچند همکاری تمامی بخش‌ها تضمین‌کننده اجرای این برنامه است.

وی گفت: بر اساس قول و قرار‌های گذاشته شده با نهاد‌های مصرف‌کننده همچون صنایع، کمترین محدودیت را در بخش خانگی خواهیم داشت، درواقع این کمترین محدودیت اگر با همکاری صدردصدی مردم در بخش خانگی باشد به معنای صفر شدن خاموشی‌ها است البته اگر همکاری‌ها مناسب نباشد امکان خاموشی وجود دارد بنابراین همکاری مردم سبب می‌شود که خاموشی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توانیر یادآور شد: همچنین شبکه به لحاظ تعمیرات و در مدار قرار گرفتن برای دستیابی به حداکثر تولید وضعیت مناسبی دارد چراکه تعمیرات را در زمان مناسب تمام کرده و نیروگاه‌ها با حدکثر ظرفیت در مدار قرار گرفته‌اند.

کردی گفت: همچنین برنامه‌های مدیریت مصرف ما نیز نسبت به سال گذشته از هوشمندی دقیق‌تری برخوردار شده است و برای روز‌ها و ایام مختلف طراحی‌های مجزایی داریم.

وی وضعیت نامطلوب و مشکلات ناشی از قطعی‌های مکرر برق در سالیان گذشته و نارضایتی مردم و صاحبان بخش‌های کشاورزی، صنعتی، تولید و اشتغال، افزود: امسال تمام تلاش مسئولان، به صورت عملیاتی و جهادی در راستای رضایتمندی مردم در این حوزه بوده تا شرایط پایداری نسبت به گذشته فراهم شود.

وی با بیان اینکه در تابستان گدشته با اجرای برخی مشوق‌ها برای مشترکین در توانستیم میزان مصرف را تا حدود قابل قبولی کاهش دهیم افزود: مدیریت مصرف صورت گرفته باعث شد از حدود ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار قبض صادر شده ۴۲.۴ درصد مشمول پاداش مصرف شوند.

کردی با بیان اینکه امسال باید بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان پاداش به مشترکان کم‌مصرف پرداخت شود، گفت: در راستای اجرای تشویقی امسال یک‌هزار و ۱۸۰ مگاوات فقط مدیریت مصرف از سوی مردم محقق شد.

وی افزود: تنها زیر دو درصد مشترکان بالاتر از الگو مصرف داشتند که با قبض‌های پلکانی مواجه شدند.

مدیرعامل توانیر در ادامه به وضعیت برق‌رسانی در سطح کشور اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۹.۷ درصد نقاط روستایی به شبکه برق متصل هستند و این در حالی است که در دنیا به طور متوسط ۸۵ درصد جمعیت روستایی و ۹۷.۲ درصد در مناطق شهری از نعمت برق برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ما در بلندمدت این است که به صورت تدریجی به سمت اخذ قیمت تمام شده حرکت کنیم که البته این کار با رعایت اصولی که به اقشار نیازمند فشار وارد نشود به اجرا درخواهد آمد.

کردی بر تسریع در روند اجرای طرح‌های شرکت توانیر در شهرستان و افزایش میزان اجرای کابل خودنگهدار با توجه به شرایط شهرستان تاکید و تصریح کرد: لازم است با سرعت بخشیدن به اجرای این طرح در راستای افزایش پایداری، ترمیم ولتاژ برق و دیگر مزایا، توجه ویژه شود.

منبع: فارس
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
0
1
آقای کردی آمار خوبی بود ولی شما چرا نقد رو ول کردی و چسبیدین به نسیه!؟! در حالیکه در شرکتتون معاونت و دفتری بنام تحقیقات جهت نظارت و تدوین استانداردهای لازمه صنعت برق رو دارید چرا در موارد ذکر شده اونهارو ملزم به رعایت وظیفه شون نمیکنی!؟ صنعت بسیار مهمی چون صنعت برق بدون رعایت استانداردها میتونه چرخش بچرخه!؟!!!
پاسخ ها
یک مهندس
| Iran (Islamic Republic of)
اگر استاندارد و دستورالعمل های تولید انتقال و توزیع برق مصوب شرکت توانیر رعایت شوند نیاز به تولید برق در یکسال حداقل 25 میلیارد کیلوواتساعت کاهش یافته کلی در مصرف سوخت صرفه جویی شده و الودگی هم کاهش می یابد.. لازم به ذکره بازای تولید هر کیلووات برق حداقل 400 گرم گاز دی اکسید کربن وارد محیط میشود...و البته دی اکسید گوگرد و نیتروژن هم تولید میشه..این استانداردها براحتی قابل دسترس در دفتر تحقیقات شرکت توانیر موجودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
بله درست است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
0
1
این چه مدیریتی است چه رسد به مدیریت مصرف ، این یک برنامه ریری است برای کاهش مصرف مشترکین و هیچ پایه و اساسی ندارد اگر صنعت علاقه ای به کاهش کار و تولید نداشته باشد چکار خواهیم کرد ؟ این در حالی است که با صرف یکسال ازینهزینه ها میتوان در کاهش تلفات و آموزش به بخش صنعت ، یک کار بنیادی اجام داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
0
1
کم مونده بره قهوه خونه محل جلسه برگزار کنه. مرده شور مدیریت زپرتیتان را ببرند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار