کد خبر: ۵۲۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۰:۴۲ - ۱۰ دی ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از پیشرفت ۸۰ درصدی طرح بزرگ تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در استان خبر داد.

به گزارش برق نیوز، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار کرد: از ۵ هزارو ۶۴۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی در استان تاکنون شبکه برق ۴ هزارو ۵۰۸ کیلومتر آن معادل ۸۰ درصد کل شبکه به طور کامل به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی با یادآوری اینکه اجرای این طرح بزرگ در کردستان و در سال جاری با سرعت خوبی در حال اجراست، افزود: از این میزان تبدیل شبکه در استان بیش از ۹۶۰ کیلومتر آن در سال جاری اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

لهونیان با تاکید بر اینکه شبکه برق شهرستان سروآباد و بخش شهری شهرستان مریوان ابتدای دی ماه جاری عاری از شبکه سیم مسی شد، گفت: در مجموع تاکنون شبکه برق بخش شهری شهرستان‌های دهگلان، دیواندره و مریوان وهمچنین بخش شهری وروستایی شهرستان‌های سنندج و کامیاران و سروآباد به طور کامل اصلاح شده است.

وی بیان کرد: از جمله مزایای عمده استفاده ازکابل خودنگهدار در شبکه‌های هوایی می‌توان افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه، کاهش انرژی توزیع نشده به مقدارقابل ملاحظه، افزایش ایمنی به هنگام کار بر روی خطوط و کاهش خسارت‌ها و ضایعات ناشی از برق گرفتگی، استاندارد سازی شبکه و زیباسازی مبلمان شهری و روستایی اشاره کرد.

لهونیان در پایان اظهار داشت: اجرای طرح‌های توسعه‌ای همچون طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در سطح شهر‌ها و روستا‌ها علاوه بر افزایش میزان رضایت مشترکان شهری، می‌تواند نقش مهمی در تقویت و تحکیم ماندگاری روستانشینان در روستا‌ها و استانداردسازی زیرساخت‌های شبکه‌ای و اشتغال پایدار و در نهایت افزایش تولید در روستا شود.

گفتنی است تا پایان سال ۱۴۰۱ بخش عمده‌ای از شبکه فشار ضعیف برق استان اصلاح، بازمهندسی و به کابل خودنگهدار تبدیل و عاری از شبکه سیم مسی می‌شود.

منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار