کد خبر: ۵۲۸۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۵ - ۱۱ دی ۱۴۰۱
مجری طرح نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی شرکت برق حرارتی گفت: ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه کلاس F (راندمان بالا) توسط بخش خصوصی و دولتی در کشور ساخته خواهد شد.

به گزارش برق نیوز، علیرضا نصرالهی، مجری طرح‌های نیروگاهی سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی با اشاره به احداث نیروگاه‌های راندمان بالا در صنعت برق، اظهار داشت: احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی برنامه‌ای هوشمندانه از سوی صنعت برق کشور است چراکه امروزه برترین نیروگاه‌های حرارتی از نظر راندمان، نیروگاه‌های سیکل ترکیبی بوده و از پیشرفته‌ترین آنها، نیروگاه‌های سطح کلاس F هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروزه این نیروگاه‌ها در ایران و توسط جوانان کشورمان طراحی و ساخته شده اند و درحال تولید برق هستند.

نصرالهی در ادامه به احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه کلاس F در کشور اشاره و تصریح کرد: این برنامه در قالب دو پروژه ۵ هزار مگاواتی در صنعت برق تعریف شده است که ۵ هزار مگاوات در بخش دولتی و ۵ هزار مگاوات هم توسط بخش خصوصی و با هدایت بخش دولتی احداث خواهد شد.

مجری طرح‌های نیروگاهی سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی اظهار داشت بخش اول این قرارداد مربوط به ۸ ساختگاه در غرب بندرعباس (هنگام)، شمال استان خوزستان، سایت دوکوهه در شهرستان اندیمشک، سایت سهند در شهرستان بناب آذربایجان شرقی، نیروگاه ویس در شمال اهواز است.

وی ادامه داد: همچنین چهار ساختگاه بعدی هم به ترتیب در تهران، اصفهان، بوئین زهرا و لرستان احداث خواهد شد.

​نصرالهی خاطرنشان کرد: در ساختگاه هنگام، دو واحد نیروگاهی کلاس F در مدار تولید هستند که خوشبختانه در تابستان گذشته هر دو واحد به صورت کامل در مدار بودند و در تامین برق شبکه موثر عمل کردند.

مجری طرح‌های نیروگاهی سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی با بیان اینکه نیروگاه دوکوهه تا چند روز آینده وارد مدار تولید می‌شود، گفت: همچنین نیروگاه سهند در تابستان آینده و بعد از آن نیروگاه ویس در آینده‌ای نزدیک وارد مدارد برق کشور خواهد شد.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
0
0
دو سوال:
آیا بخش دولتی میتواند نیروگاه بسازد؟ طبق کدام قانون یا بخشنامه یا دستورالعمل یا ....؟
با فرض که بتواند احداث کند، هر مگاوات نیروگاه حرارتی حدود چهارصد هزار(۴۰۰۰۰۰) یورو نقدینگی نیاز است، برای ۵۰۰۰ مگاوات می شود ۲ میلیارد یورو ، آیا مجلس در بودجه دولت ۲ میلیارد یورد دیده است برای ساخت نیروگاه؟؟؟؟؟؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
0
0
با سلام
البته دو واحد کلاس F نیروگاه هنگام که توسط زیمنس ساخته شدند و کاملا وارداتی هستند، با اشتباه محرز متخصصان شرکت O&M مپنا، دچار اشکال در مسیر سوخت گاز و برنرهای پریمیکس شدند و هم اکنون هر دو واحد خارج از مدار هستند تا توسط متخصصان زیمنس بررسی و عیب یابی شوند. مشابه واحد بخار سیکل ترکیبی نیروگاه غرب کارون
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار