کد خبر: ۵۲۸۱۴
تاریخ انتشار : ۱۶:۵۰ - ۱۱ دی ۱۴۰۱
رئیس کمیسیون کشاورزی، گفت: با پیگیری‌های انجام شده در زمینه برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی بر اساس بودجه سال ۱۴۰۱ وزارت نفت منابع مورد نیاز را تامین کرده و به صورت کامل این آمادگی وجود دارد تا شرکت توانیر با پیمانکاران مربوطه به منظور برقی کردن پمپ چاه‌های کشاورزی قرارداد منعقد کنند.

به گزارش برق نیوز، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۱۱ دی ماه) با حضور مدیران وزارتخانه‌های نفت، جهاد کشاورزی و وزارت نیرو در خصوص برق دار کردن چاه‌های کشاورزی، گفت: وزارت نیرو بایستی در برق دار کردن چاه‌های بخش کشاورزی اهتمام جدی داشته باشد، در راستای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی به ویژه گازوئیل باید سرمایه‌گذاری شود که این موضوع با برق دار کردن چاه‌های کشاورزی امکان‌پذیر است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تامین اعتبارات مورد نیاز برق دار کردن چاه‌های بخش کشاورزی، افزود: با توجه به مشکلاتی که در تولید برق کشور وجود دارد بایستی منابع مالی مورد نیاز تولید نیز تامین شود. باید علاوه بر منابع داخلی وزارتخانه‌ها در حوزه ارائه تسهیلات، منابع مورد نیاز توسط بانک‌های عامل نیز تامین گردد.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه هر یک از وزارتخانه‌ها در زمینه برق دار کردن چاه‌های کشاورزی تکلیف قانونی دارند، اظهار داشت: بر اساس قانون دولت مکلف به اجرای برنامه‌های مصوب است، اگر در این زمینه کوتاهی شود مصداق ترک‌فعل بوده و مجلس بر اساس جایگاه نظارتی که دارد با دستگاه‌های خاطی نیز برخورد قانونی می‌کند.

وی با اشاره به قانون بودجه سال جاری، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده در زمینه برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی بر اساس بودجه سال ۱۴۰۱ وزارت نفت منابع مورد نیاز را تامین کرده و به صورت کامل این آمادگی وجود دارد تا شرکت توانیر با پیمانکاران مربوطه به منظور برقی کردن پمپ چاه‌های کشاورزی قرارداد منعقد کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان در رابطه با طرح برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: اجرایی کردن این قانون علاوه بر صرفه‌جویی مصرف گازوئیل باعث بهبود شرایط اقتصادی و زیست‌محیطی در مزارع کشور می‌شود.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار