کد خبر: ۵۲۸۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳:۱۰ - ۱۲ دی ۱۴۰۱
تسریع در اجرای ماده ۱۷ آئین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو با اعلام آمادگی برای همکاری دوسویه با دانشگاه شهید بهشتی در حوزه تحقیقات، فناوری و توانمندسازی نیروی انسانی، گفت: باید برنامه اجرای ماده ۱۷ آئین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین هم در دانشگاه و هم در صنعت سرعت یابد.

به گزارش برق نیوز، "مریم کارگر نجفی" که به اتفاق مدیران بخش آموزش، تحقیقات و توسعه مدیریت وزارت نیرو در پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور حضور یافته بود، در دیدار با مجید زندی رئیس پردیس شهید عباسپور، علی اکبر افضلیان معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی و روسای دانشکده‌های فنی و مهندسی و برخی از اساتید این دانشگاه، اظهار کرد: وزارت نیرو تاکنون از ظرفیت‌های این دانشگاه به خوبی بهره‌مند شده و راه برای توسعه این ارتباط وجود دارد.

وی با اشاره به "واگذاری دانشگاه صنعت آب و برق به وزارت علوم از سال ۹۲ تاکنون" تصریح کرد: وزارت نیرو در بخش تحقیقات و آموزش باید بتواند بدون داشتن مالکیت اعمال حاکمیت کرده و نقش تنظیم‌گری و تسهیل‌گری داشته باشد.

کارگر نجفی جذب نیروی متخصص، نگهداشت و توانمندسازی آن را از جمله مسائل مهم وزارت نیرو و مجموعه شرکت‌های مادرتخصصی زیرمجموعه برشمرد و افزود: آزمایشگاه‌های تخصصی صنعت آب و برق و دانشگاه‌ها از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند بستر تعاملات و همکار‌های دوسویه باشد.

وی همچنین خواستار تبیین و استخراج مدل همکاری‌های وزارت نیرو و پردیس شهید عباسپور شد و گفت: احصاء نیاز‌های صنعت در بخش نیروی انسانی از دیگر ضروریات است.

کارگر نجفی همچنین افزود: برگزاری تور‌های پیشرفت با هدف آشنایی دانشجویان با صنعت آب و برق از برنامه‌های دیگر این معاونت است که با توجه به تجارب ارزنده این دانشگاه می‌تواند زمینه ساز همکاری مشترک شود.

بنا بر این گزارش، حضور معاون وزیر نیرو به منظور توسعه همکار‌های آموزشی و تحقیقاتی وزارت نیرو در پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور مورد استقبال مسئولان این دانشگاه قرار گرفت.

در این مراسم همچنین تفاهمنامه همکاری حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین با پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور به امضا رسید.

بنا بر این گزارش، ماده ۱۷ آئین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین عنوان می‌کند؛ به منظور افزایش سهم اشتغال دانش‌بنیان و فناور صنعت آب و برق از فارغ التحصیلان دانشگاهی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، وزارت مکلف است با در اختیار قرار دادن فرصت‌های حضور و ارتباط با صنعت، زمینه توانمندسازی، مهارت افزایی و مسئله‌یابی منتهی به اشتغال دانش بنیان و فناور را فراهم نماید. بدین منظور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری وزارت و در چهارچوب برنامه مشترک با محوریت پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی و سایر ظرفیت‌های موجود اقدام نماید. هدایت شغلی، استعدادیابی، کارورزی، شبکه‌سازی، ایجاد هسته‌های فناوری و شرکت‌های دانش بنیان و فناور و کارآفرینی از طریق مربی گری صنعتی (منتورینگ) و برگزاری دوره‌های مکمل پودمانی در طی دوره تحصیل، در قالب فعالیت سکو (پلتفرمی)، از طریق این دانشگاه پیگیری می‌شود. این دانشگاه باید در تعامل با کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، امکان پذیرش کلیه دانشجویان در حال تحصیل را به صورت فرصت برابر در کل کشور فراهم کند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار