کد خبر: ۵۲۸۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۳ - ۱۲ دی ۱۴۰۱
تفاهمنامه حمایت از شکل‌گیری و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در مناطق کمتر توسعه یافته با حضور معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو به امضا رسید و فرآیند شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان با تمرکز بر حل مسائل صنعت آب و برق در استان سیستان و بلوچستان با محوریت پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور آغاز شد.

به گزارش برق نیوز، "سید محمد مهدی نوربخش" مدیرکل دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو در این باره گفت: این تفاهمنامه میان دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو به نمایندگی از معاونت تحقیقات و منابع انسانی، پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی و صندوق پژوهش و فناوری صنعت برق و انرژی مبادله شد.

وی با اشاره به این که یکی از اهداف وزارت نیرو حمایت از شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان با توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته است، افزود: بر این اساس هدفگذاری شده است که زمینه ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در استان سیستان و بلوچستان به عنوان اولین استان فراهم شده و این الگو به تدریج در سایر استان‌های کشور و مبتنی بر مسائل صنعت آب و آبفا تکرار شود.

نوربخش خاطرنشان کرد: در این رابطه پردیس شهید عباسپور در راستای ماده ۱۷ آئین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در صنعت آب و برق محوریت آموزش برای شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در استان سیستان و بلوچستان را پذیرفته است و صندوق پژوهش و فناوری مسئولیت ارائه تسهیلات و پوشش ریسک و معاونت تحقیقات و منابع انسانی نیز مسئولیت پیگیری و رفع موانع فعالیت و توسعه این شرکت‌ها را عهده دار خواهد بود.

به گفته نوربخش فراخوان و پذیرش متقاضیان برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان با محوریت پردیس شهید عباسپور و موضوعات بهینه سازی مصرف انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر ظرف یک ماه آینده انجام می‌شود.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار