کد خبر: ۵۲۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۸:۵۵ - ۱۳ دی ۱۴۰۱
شناسایی ۹۲ شهرک صنعتی مختص تولید انرژی خورشیدی معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از فضا‌های مازاد شهرک‌های صنعتی می‌توان برای اختصاص به انرژی خورشیدی بهره گرفت که تاکنون ۹۲ شهرک در این راستا شناسایی شده است.

به گزارش برق نیوز، علی رسولیان با اشاره به مشارکت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی برای تولید انرژی اظهار داشت: با توجه به تفاهم‌نامه منعقدشده بین وزارت نیرو و وزارت صمت ۱۴ هزار مگاوات انرژی و برق تجدیدپذیر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تولید خواهد شد.

وی اضافه کرد: در همین راستا بنا شده که سازمان انرژی‌ها تجدیدپذیر وزارت نیرو بر روی ۵ هزار هکتار از سقف سوله‌های صنعتی ما در شهرک‌ها و نواحی صنعتی پنل خورشیدی نصب کند. ضمن اینکه مجوز استقرار نیروگاه‌های برق کوچک‌مقیاس را هم در شهرک‌های صنعتی صادر می‌کنیم و با این ۲ محور می‌توانیم حتی از رقم پیش‌بینی‌شده هم برق بیشتری تولید کنیم.

رسولیان ادامه داد: برای استقرار نیروگاه‌های برق تجدیدپذیر اعم از نیروگاه‌های برق خورشیدی و بادی ۹۲ شهرک صنعتی در کشور شناسایی کردیم که اراضی مازاد آن‌ها در اختیار اجرای تفاهم‌نامه یادشده و تولید برق تجدیدپذیر قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه تولید انرژی در شهرک‌های صنعتی یک معامله بردبرد است، گفت: در تابستان‌ها مشاهده می‌کنیم که با توجه به فشاری که به شبکه برق کشور وارد می‌شود، بسیاری از واحد‌های صنعتی مجبور می‌شوند، شیفت‌های کاری را تعطیل کرده و یا برخی بخش‌های خود را از مدار تولید خارج کنند.

رسولیان افزود: بنابراین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصمیم گرفته تا با همکاری سازمان انرژی‌ها تجدیدپذیر شهرک‌های صنعتی را در حوزه تولید و تأمین برق واحد‌های تولیدی خودکفا کند و باید شرایطی را ایجاد کنیم که شرکت‌های صنعتی ما نیازی به شبکه عمومی برق کشور نداشته باشند و در این زمینه نیاز خود به برق را به صورت مستقل تأمین کنند.

وی ادامه داد: بخش دیگر اهمیت ایجاد نیروگاه‌های برق تجدیدپذیر در شهرک‌های صنعتی هم ناظر به مسائل زیست‌محیطی و آلودگی هوا است و باید طوری عمل کنیم که در آینده دولت بتواند با خیال راحت نیروگاه‌های برق آلاینده را از مدار خارج کند و آن‌ها را مورد تعمیر اساسی و به‌روزرسانی قرار دهد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار