کد خبر: ۵۲۸۵۲
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۸ - ۱۴ دی ۱۴۰۱
گردهمایی آموزشی کارکنان و مدیران دفاتر بازار برق و مجریان انرژی‌های تجدیدپذیر شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی برگزار شد.

گردهمایی دفاتر بازار برق کشور به میزبانی شرکت توزیع برق خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش برق نیوز، مدیرعامل این شرکت در ابتدای این مراسم ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان در این گردهمایی به گستردگی شبکه برق این استان اشاره کرد و گفت: این شرکت دارای طولانی‌ترین شبکه توزیع نیروی برق کشور در پهنه استان خراسان رضوی است که به همه شهرستان‌ها و روستا‌های مربوط به این حوزه جغرافیایی به غیر از شهرستان‌های مشهد، طرقبه و شاندیز خدمت رسانی می‌کند.

محسن ذبیحی افزود: خط مشی فعالیت‌های دفتر بازار برق خراسان رضوی در افق ۱۴۰۴ استقرار نظام آراستگی ۵s+۱، استقرار کامل دولت الکترونیک و استفاده از اپلیکیشن‌ها و سامانه‌های تحت وب، شاخص محوری، خودارزیابی، کار تیمی و فرآیندمحوری خواهد بود.

وی بیان کرد: در راستای نقشه استراتژی دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، خدمت رسانی شایسته و باکیفیت به ذینفعان، ارتقای بهره وری و چابکی با استفاده از دانش و فناوری، صیانت از محیط زیست و دارایی‌ها سرلوحه کار قرار گرفته است.

ذبیحی اضافه کرد: در همین راستا تلاش شده است که نصب نیروگاه‌های مقیاس کوچک، تامین سوخت حمایتی برای متقاضیان نصب این گونه نیروگاه ها، نصب سامانه‌های خورشیدی، خرید انرژی تولیدی از این سامانه ها، پایش پیک و بهره وری انرژی در اولویت قرار گیرد.

معاون بهره وری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نیز در این گردهمایی گفت: امسال این شرکت به عدد نصب یکهزار و ۲۲۰ نقطه اتوماسیونی در یکهزار روز تلاش بی وقفه دست یافت، تدوین شیوه نامه بهره برداری از شبکه اتوماسیون نیز توسط این شرکت تهیه شده که این مهم در کمتر شرکت توزیعی در کشور انجام گرفته است.

احمد اسدی افزود: در راستای اجرا و پیاده سازی سامانه اسکادا، فعل خواستن صرف شد و مدیریت بهینه پیک بار با ایجاد ابزار‌های مناسب را در پی داشت، هم اینک این سامانه بومی سازی و در شرکت اجرا شده است که جزو نقاط قوت و افتخار شرکت به شمار می‌رود.

مدیر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نیز در این گردهمایی با ارایه گزارشی از عملکرد حوزه بازار برق این شرکت گفت: این استان در حوزه سامانه‌های خورشیدی از سال ۱۳۹۹ تاکنون در تعداد سامانه‌های منصوبه ۴۲.۶ درصد و در ظرفیت تولید انرژی از سامانه‌های مزبور ۳۷.۵ درصد با افزایش مواجه بوده است.

مهدی مرزبانی افزود: تاکنون بیش از ۲۰۰ ساختگاه احداث نیروگاه خورشیدی تا سقف هفت مگاوات با ظرفیت ۴۸۹ مگاوات در شهرستان‌های مختلف خراسان رضوی شناسایی شده است.

وی اظهار داشت: هم اینک ۲۷ نیروگاه خورشیدی با مجموع ظرفیت تولید برق ۸۴۰ کیلووات در ۲۹ شهرستان خراسان رضوی در حال احداث است.

وی اضافه کرد: از محل اجرای طرح کرامت خورشید نیز مجموع متقاضیان از نهاد‌های حمایتی برای نصب نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس هفت هزار و ۱۲ مورد بوده که ۲۸ مورد بازدید اولیه نیز از آن‌ها انجام گرفته است.

مدیر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: سامانه جامع بازار برق و تلفات (سابات) در این شرکت نصب شده که این نرم افزار سه هدف انجام عملیات جاری بازار برق، پایش پیک و انرژی و پایش تلفات را دنبال می‌کند.

شایان ذکر است، برگزاری کارگاه انتقال تجربه، کارگاه عملی بازدید از سامانه‌های خورشیدی، نشست پرسش و پاسخ، بازدید از مرکز سمپات و مرکز دیسپاچیگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی از برنامه‌های جنبی این گردهمایی بود.

این گردهمایی در سه گروه از شرکت‌های توزیع برق و با دعوت سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق ایران (ساتبا) برگزار شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
1
1
این دفاتر بازار برق بی بازار فعلا که ماهانه ۱۰۰ میلیون بابت حقوق و مزایا از جیب شرکت های توزیع می خورند و خروجی ندارند! اگر برنامه دارید برای بازار فعلا یک کارشناس در شرکت ها برای بازار برق کافی است تا بعد و ایجاد بازار.... صرفه جویی ۸۰ میلیون برای صنعت برق ورشکسته !
وزارت نیرو به هوش باش!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار