کد خبر: ۵۲۸۵۵
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۷ - ۱۴ دی ۱۴۰۱
نمایندگان مجلس در نشست امروز با اصل ماده واحده لایحه دو فوریتی اصلاح تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موافقت کردند.

به گزارش برق نیوز، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۴ دی ماه) مجلس شورای اسلامی با اصل ماده واحده لایحه دو فوریتی اصلاح تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با ۱۴۷ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر اساس ماده واحده این لایحه؛ تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ردیف ۱،

۱-متن زیر به ابتدای بند (ح) الحاق می‌شود:

تا مبلغ پنجاه هزار میلیارد (۰۰۰ ر ۰۰۰ ر ۰۰۰ ر ۰۰۰ ر ۵۰) ریال از مطالبات دولت که در اجرای بند (پ) ماده (۲) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور- مصوب ۱۳۹۴ به شرکت‌های دولتی منتقل شده و یا می‌شود با اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی از بدهی‌های دولت ناشی از مواردی مانند یارانه قیمت‌های تکلیفی به شرکت‌های مذکور از جمله شرکت‌های زیر مجموعه بخش برق وزارت نیرو، کسر و تسویه شده تلقی می‌شود. مبالغ تسویه شده ضمن درج در عملکرد وصولی منابع عمومی ردیف ذیربط، در جزء (۱۰۰) ردیف (۵۳۰۰۰۰) که به همین منظور تحت عنوان تهاتر مطالبات شرکت‌های دولتی بابت مابه التفاوت قیمت‌های تکلیفی با بدهی واحد‌های مزبور به دولت (جمعی – خرجی) به جدول شماره (۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور اضافه می‌گردد، نیز درج می‌شود.

ردیف ۲،

۲- متن زیر به عنوان جزء (۴) به بند (ط) الحاق می‌شود:

ردیف ۴،

۴ -برای تسویه بخشی از بدهی دولت به شرکت توانیر بابت مابه التفاوت قیمت تمام شده و تکلیفی فروش برق، موضوع ماده (۶) قانون حمایت از صنعت برق کشور – مصوب ۱۳۹۴، وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است با تضمین سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغ یکصد و پنجاه هزار میلیارد (۰۰۰ ر ۰۰۰ ر ۰۰۰ ر ۰۰۰ ر ۱۵۰) ریال انواع اوراق مالی اسلامی از جمله اسناد خزانه اسلامی را با حفظ قدرت خرید در مقاطع زمانی مشخص، منتشر و به طلبکاران صنعت برق با معرفی وزیر نیرو واگذار نماید. عملکرد این بند در ردیف (۳۱۰۱۰۸ (جدول شماره (۵) و جزء (۷) ردیف (۵۲۰۰۰۰) که تحت عنوان بدهی دولت – مابه التفاوت قیمت تمام شده و تکلیفی فروش برق به جدول شماره (۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور اضافه میگردد، نیز درج می‌شود. مبلغ اسمی اوراق منتشره (پس از کسر حفظ قدرت خرید حسب مورد) از بدهی دولت به شرکت توانیر بابت مابه التفاوت قیمت تمام شده و تکلیفی فروش برق کسر می‌شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکاران توزیع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
0
0
با سلام
احتراماٌ به نمایندگی جمعی از خانواده بزرگ توانیر به عرض می رساند علی رغم گذشت 10 سال از واریز حق بیمه عمر و عدم رضایت به جرات اکثر همکاران متاسفانه 6 ماه دیگر نیز بیمه عمر تمدید گردید و این معاهده ترکمن چای پایان آذر ماه خاتمه یافت ولی هزار البته افسوس خبری از اندوخته بیمه عمر ایران نیست و مسئولین ذیربط نیز به دلایلی که کاملا روشن است پیگیر مطالبات به حق همکاران از بیمه ایران نبوده و پاسخ گو نیز نیستند خواهشمند است اطلاع رسانی نمایید
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار