کد خبر: ۵۲۸۵۸
تاریخ انتشار : ۱۰:۳۱ - ۱۵ دی ۱۴۰۱
خودکفایی بیش از ۹۸ درصدی کشور در ساخت تجهیزات برق مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه ایران جزو ۵ کشور توربین‌ساز در دنیا است، گفت: امروزه به خودکفایی بیش از ۹۸ درصدی در ساخت تجهیزات برق رسیده‌ایم، که همه به قوت و قدرت نظام و کارشناسان ما ایجاد شده است.

به گزارش برق نیوز، "آرش کردی" در جمع مردم استان همدان با بیان اینکه یکی از کلید واژه‌هایرهبری جهاد تبیین است، اظهار داشت: باید خدمات و اقداماتی که طی این چهار دهه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام شده به درستی اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به وضعیت صنعت برق در کشور افزود: جمعیت ما بعد از انقلاب اسلامی ۲.۳ برابر شده و از ۳۶ میلیون نفر به حدود ۸۴ میلیون نفر رسیده است، اما خدمات در عرصه برق بیش از ۱۴ برابر در همه بخش‌ها رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه قبل از انقلاب ظرفیت نصب شده ما ۷ هزار مگاوات بوده و امروز به ۹۰ هزار مگاوات رسیده است، گفت: وابستگی مردم به این خدمت روز افزون شده و در حال حاضر ۱۳ برابر رشد تولید داشته‌ایم و در منطقه و بین کشور‌های خاورمیانه رتبه اول را داریم.

وی با اشاره به اینکه در مصرف برق ۲۱ برابر افزایش داشته‌ایم، تصریح کرد: این اقدامات بخشی از مواردی است که در نظام جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده و در کنار برخی مشکلات که عده‌ای آن‌ها را بزرگ‌نمایی می‌کنند، موفقیت‌های بزرگی است.

کردی بیان کرد: تابستان سال ۱۴۰۰ محدودیت‌هایی داشتیم و خاموشی‌هایی در بخش خانگی اعمال می‌شد که با استقرار دولت سیزدهم برای رفع این محدودیت‌ها، برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه حمایت دولت در همه بخش‌ها شامل حال صنعت برق شد، گفت: شاهد بودید که در تابستان ۱۴۰۱ هیچ محدودیتی در بخش خانگی نداشتیم که این بیانگر قوت و قدرت نظام است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه رفع وابستگی در صنعت برق از دیگر شاخص‌های مهم این بخش است، افزود: قبل از انقلاب برای تعویض روغن یک ترانسفورماتور باید از کارشناسان خارجی استفاده می‌کردیم، اما امروز به خودکفایی بیش از ۹۸ درصد در ساخت تجهیزات رسیده‌ایم.

وی اظهار داشت: این رفع وابستگی شرایطی را فراهم آورد که با وجود تحریم‌های دشمنان و محاصره اقتصادی، ما مشکلی در صنعت برق نداشته باشیم و بتوانیم معضل ۱۴۰۰ را به نعمت ۱۴۰۱ تبدیل کنیم.

کردی با اشاره به وضعیت برق شهرستان نهاوند بیان کرد: در حوزه این شهرستان کلنگ‌زنی سه طرح شامل یک نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی و ۲ پست ۶۳ کیلوولت برای تامین برق زیرساخت‌های صنعتی را داشتیم که اعتبار این طرح‌ها بیش از ۵۱۴ میلیارد تومان است.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
0
1
بسیار عالی،
یک سوال:
چرا با خودکفایی ۹۸ درصدی تولید تجهیزات، باهر تکانه دلار، قیمت تجهیزات تغییر میکند؟
قیمت یک بریکر ۶۳ کیلوولتی از ابتدای سال تا امسال چقدر تغییر داشته؟؟؟؟
توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
0
1
ضمن تشکر از آمار خوبی که ارائه کردند کاش روزی مهندس کردی ایران را از لحاظ رعایت استانداردها و دستورالعمل های نگهداری و بهره برداری از تجهیزات صنعت برق بویژه نیروگاهها جزو 5 کشور جهان اعلام کنند چون متاسفانه از لحاظ توجه و رعایت استانداردهای مصوب رتبه خوبی نداریم و بهمین دلیل تلفات الکتریکی و خرابی بالاست و خاموشی های سال پیش هم بخوبی اوضاع نابسامان رو نشان داد وگرنه با 90000 مگاوات نیروگاه باید از عهده 65000 مگاوات مصرف برمی آمدیم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
0
3
98 درصد ....احتمالا درصد وزنی حساب میکنن و برج و دکل و پایه رو میندازن توش.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار