کد خبر: ۵۲۸۷۵
تاریخ انتشار : ۱۶:۳۷ - ۱۷ دی ۱۴۰۱
سرپرست نیروگاه رامین اهواز گفت: کمبود گاز و استفاده از مازوت سبب خروج واحد شماره ۶ این نیروگاه از مدار تولید برق شد.

به گزارش برق نیوز، محسن حافظی گفت: با توجه به برودت هوا و کاهش سهمیه دریافتی سوخت گاز ناگزیر شدیم از سوخت مازوت به عنوان سوخت جایگزین در واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ نیروگاه رامین استفاده کنیم که این موضوع باعث ایجاد چالش‌های فنی، کاهش سطح تولید و نهایتا خروج این واحد نیروگاهی از مدار تولید شد.

وی با اشاره به تمایل نداشتن به استفاده از سوخت مازوت در این نیروگاه افزود: استفاده از مازوت آسیب‌های جدی به تجهیزات نیروگاهی وارد می‌کند و با توجه به قدمت بالای واحد‌های نیروگاه رامین، این موضوع باعث می‌شود تا پایداری واحد نیروگاهی و تولید این انرژی حیاتی با مشکل و محدودیت همراه باشد.

حافظی به محدودیت روز‌های اخیر استفاده از گاز در کشور و اولویت شرکت ملی گاز جهت تامین گاز مورد نیاز مردم در این فصل اشاره کرد وادامه داد: استفاده از مازوت باعث مسدودی بسکت‌های ایرهیتر و همچنین رسوب گذاری آثار مازوت بر لوله‌های بویلر و کاهش سطح تبادل حرارتی و نشتی بخار در این لوله‌ها شده که نهایتا منجر به کاهش حدود ۱۰۰ مگاواتی تولید برق این واحد شد.

سرپرست نیروگاه رامین اهواز می‌گوید: جهت رفع این چالش ناگزیر به اجرای عملیات قلیاشویی ایرهیتر و رفع نشتی این واحد تولیدی کردیم و سعی داریم در ساعت‌های آینده این واحد ۳۱۵ مگاواتی را مجدد به شبکه سراسری برق کشور متصل کنیم.

وی صیانت از محیط زیست را از اولویت‌های این نیروگاه در فرآیند تولید برق دانست و اضافه کرد: بکارگیری این نیروگاه از سوخت گاز باعث افزایش طول عمر تجهیزات و سهولت در بهره برداری، کاهش محدودیت‌های واحد‌ها و کاهش هزینه‌های سرویس و نگهداری و نهایتا افزایش طول عمر نیروگاه رامین می‌شود.

 نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار