کد خبر: ۵۲۸۷۶
تاریخ انتشار : ۱۶:۵۵ - ۱۷ دی ۱۴۰۱
بر اساس گزارش بازار برق ایران، رشد معاملات شرکت‌های خرده فروش در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری، حدود یک میلیارد کیلووات ساعت بیش از کل معاملات سال ۱۴۰۰ بوده است.

به گزارش برق نیوز، معاونت بازار برق ایران حجم معاملات برق خارج از بازار (مجموع معاملات بورس انرژی و دو جانبه) مشترکان صنعتی بالای ۵ مگاوات را از فروردین ماه تا پایان آذر سال ۱۴۰۱ حدود ۲۹/۷ میلیارد کیلووات ساعت اعلام کرد.

این گزارش نشان می‌دهد، مشترکان صنعتی بالای ۵ مگاوات به میزان ۶/۲ میلیارد کیلووات ساعت از طریق بورس انرژی و ۲۳/۵ میلیارد کیلووات ساعت از طریق قرارداد‌های دوجانبه اقدام به تأمین برق مورد نیاز خود کرده اند.

بر اساس گزارش بازار برق، مشترکان مذکور، ۱۱/۹ میلیارد کیلووات ساعت انرژی خود را از طریق شرکت‌های خرده فروشی و ۱۷/۸ میلیارد کیلووات ساعت انرژی خود را به طور مستقیم از طریق بورس انرژی و یا قرارداد‌های دوجانبه خریداری کرده اند.

در این گزارش، رشد معاملات شرکت‌های خرده فروش بسیار قابل توجه عنوان شده به طوری که حجم معاملات انجام شده توسط این شرکت‌ها در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری، حدود یک میلیارد کیلووات ساعت بیش از کل معاملات سال ۱۴۰۰ است. در صورتی که این فرآیند در سه ماه آینده سال جاری نیز ادامه پیدا کند، شاهد رشد ۴۵ درصدی در جحم معاملات شرکت‌های خرده فروش خواهیم بود.  

پیش بینی می‌شود چنانچه طی سه ماه آینده سال جاری، حجم معاملات مشترکان صنعتی که به طور مستقیم از بورس انرژی و یا در قالب قرارداد دوجانبه اقدام به خرید برق کرده اند نیز به طور متوسط ماه‌های قبل ادامه پیدا کند، حجم معاملات مستقیم این مشترکان رشد چندانی نخواهد داشت.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار