کد خبر: ۵۲۹۰۴
تاریخ انتشار : ۱۶:۴۱ - ۱۹ دی ۱۴۰۱
به گفته رییس مرکز امور بین‌الملل و هماهنگی دیپلماسی آب و برق وزارت نیرو، میزان مصرف انرژی از ۲۰ درصد فعلی به ۵۰ درصد در سال ۲۰۵۰ خواهد رسید و در سال ۲۰۵۰ حدود ۵۰ درصد کل برق مصرفی با منبع تجدیدپذیر‌ها تولید خواهد شد.

به گزارش برق نیوز، محمدعلی فرحناکیان گفت: بر اساس پیش بینی‌های جهانی میزان مصرف انرژی از ۲۰ درصد فعلی به ۵۰ درصد در سال ۲۰۵۰ خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد روند مصرف انرژی در کشور‌های اروپایی، امریکا و ژاپن روند کاهشی خواهد داشت و در سایر کشور‌ها روند افزایشی دارد.

فرحناکیان با بیان اینکه روند مصرف زغال سنگ کاهشی بوده و یا افزایش ناچیزی خواهد داشت، ادامه داد: در زمینه ظرفیت تولید برق، تولید برق اتمی و گاز طبیعی روند افزایشی خواهد داشت و تولید برق زغال سنگی نیز به دلیل ارزان بودن روند افزایشی دارد و نمونه آن کشور چین است.

رییس مرکز امور بین‌الملل و هماهنگی دیپلماسی آب و برق وزارت نیرو، اضافه کرد: از نظر میزان مصرف انرژی برق نیز از سال ۲۰۵۰ سهم مصرف انرژی برق تجدیدپذیر به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد، به گونه‌ای که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۵۰ حدود ۵۰ درصد کل برق مصرفی با منبع تجدیدپذیر‌ها تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه میزان برق مصرفی روند افزایشی دارد، یکی از دلایل آن را توسعه برق‌رسانی دانست و یادآور شد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد شهر‌های کشور به شبکه برق با کیفیت متصل شده‌اند، ضمن آنکه ۹۸ درصد روستا‌های کشور نیز به شبکه توزیع برق متصل شده‌اند.

فرحناکیان، توسعه خودرو‌های الکتریکی را از دیگر دلایل افزایش مصرف برق به عنوان سوخت پاک ذکر کرد و افزود: در صورتی که منبع تولید انرژی برق نیز از منابع تجدیدپذیر باشد، انرژی مصرفی، سبز خواهد بود.

دبیر ایرانی کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران با ۶ کشور همجوار، توسعه سیستم‌های سرمایشی را از دیگر علل افزایش مصرف برق نام برد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار