کد خبر: ۵۲۹۲۳
تاریخ انتشار : ۱۰:۵۸ - ۲۱ دی ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، پروژه برق‌رسانی به ۶ روستای شهرستان‌های سراوان، خاش، ایرانشهر، کنارک، بمپور و زابل این استان انجام شد.

به گزارش برق نیوز، "خلیل عوض‌زاده" با بیان اینکه سال‌جاری برنامه برق‌رسانی به ۱۰ روستای سیستان و بلوچستان در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق این استان قرار گرفته است، اظهار داشت: از این تعداد پروژه، کار برق‌رسانی به ۶ روستا انجام و ۴ روستای شهرستان‌های میرجاوه، خاش و زاهدان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در حال انجام است.

وی ادامه داد: احداث ۱۷.۳۹ کیلومتر شبکه فشار متوسط، احداث ۹.۵۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب ۱۱ دستگاه ترانسفورماتور، مجموع حجم اجرای شبکه این پروژه برق‌رسانی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ۱۸۴ خانوار بهره‌مند از این پروژه گفت: مجموع اعتبار این پروژه حدود ۱۳۴ میلیارد ریال است.

وی در ادامه اظهار داشت: ۹۹.۷ درصد روستا‌های سیستان و بلوچستان از برق مطمئن و پایدار بهره‌مند هستند.

عوض‌زاده با بیان اینکه برق‌رسانی به تمامی روستا‌های بالای ۱۰ خانوار استان، که دارای کد آبادی هستند انجام شده است، ادامه داد: سایر روستا‌های فاقد برق استان در صورت صدور مجوز خدمات دهی از سوی متولیان زمین در برنامه برق‌رسانی قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۳۳ روستای این استان از نعمت برق مطمئن و پایدار برخوردار بودند، گفت: هم‌اکنون پنج هزار و ۷۱۶ روستای این منطقه از نعمت برق مطمئن و پایدار بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به طرح بهارستان (اصلاح، توسعه و احداث شبکه‌های برق مناطق روستایی)، که باعث بهره‌مندی بیش از ۷۲۸ روستای این استان شد، افزود: جابه جایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تامین ولتاژ مطمئن برای مشترکان روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستایی، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستا‌های مشمول طرح و توسعه و تامین برق متقاضیان از جمله اهداف طرح بهارستان محسوب می‌شود.

عوض‌زاده خاطرنشان کرد: سال‌جاری، اقدام عملیاتی جهت توسعه و اصلاح شبکه برق ۵۰۰ روستای استان انجام شده که تا پایان سال این پروژه‌ها به اتمام می‌رسد.

 وی بیان کرد: از جمله مهمترین اقدامات این بخش جابه جایی پایه از معابر روستایی و رفع افت ولتاژ روستا‌ها است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۷۰ میلیارد تومان اعتبار معادل ۵۰ درصد اعتبار موافقت نامه سال‌جاری این شرکت جذب شده است، گفت: این اعتبارات از محل موافقت نامه روستایی سال ۱۴۰۱ از دو محل بند ج تبصره ۶ قانون و بند ط تبصره ۱۵، قانون بودجه پیش بینی اعتباری شده است.

وی ادامه داد: برای تقویت خطوط فشار متوسط روستایی تعداد ۶ پروژه در شهرستان‌های خاش، تفتان، مهرستان، دلگان، پلان و نیکشهر در دست اقدام است که تا پایان سال‌جاری به پایان می‌رسد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار