کد خبر: ۵۲۹۳۴
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۳ - ۲۲ دی ۱۴۰۱
دومین نشست ارتقاء دانش بهره وری انرژی و بهینه سازی مصرف برق در صنایع کشور با همکاری ساتبا، توانیر، شرکت مدیریت شبکه، سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و شرکت برق منطقه‌ای خراسان در مشهد برگزار شد.

به گزارش برق نیوز، سه شنبه (۱۳ دی) دومین نشست ارتقاء دانش بهره وری انرژی و بهینه سازی مصرف برق در صنایع کشور به صورت حضوری و مجازی و با مشارکت گسترده صنایع بزرگ منطقه خراسان و به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای خراسان برگزار شد.

سید محمدمهدی پیغمبرزاده، معاون بهره وری انرژی ساتبا با اشاره به بد مصرفی موجود در بخش‌های مختلف مصرف کننده انرژی و ناترازی تولید و مصرف برق و گاز در کشور، اولین راهکار رفع مشکل صنایع جهت تامین برق پایدار خود را احداث نیروگاه‌های خود تامین اعم از نیروگاه‌های حرارتی، مقیاس کوچک و نیروگاه‌های تجدیدپذیر دانست و همچنین با توجه به شدت بالای مصرف انرژی در صنایع کشور نسبت به صنایع مشابه در دنیا، دومین راهکار را اجرای اقدامات بهینه سازی و منطقی کردن مصرف انرژی برق در صنعت بیان نمود.

وی ضمن اشاره به ابلاغ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق، تاکید قانون بر واقعی شدن قیمت برق صنایع را منتج به مقرون به صرفه شدن اجرای اقدامات بهینه سازی دانست و در این زمینه، بهره‌گیری صنایع از مشاوره شرکت‌های خدمات انرژی جهت ارتقاء کارایی در فرآیند‌ها و تجهیزات انرژی بر را امری ضروری عنوان کرد.

پیغمبرزاده افزود: صنایع انرژی بر باید بصورت پیوسته و مستمر نسبت به ممیزی وضعیت مصرف انرژی و بهبود عملکرد خود اقدام نماید که در این خصوص نیز مدل‌های حمایتی و سرمایه‌گذاری لازم از جمله بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط زیست توسعه یافته و ساتبا آماده هرگونه همکاری با صنایع در این زمینه می‌باشد.

حسین محمودی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تولید، تامین و مصارف برق صنایع بزرگ در منطقه خراسان، بیان کرد: قیمت‌های تکلیفی در صنعت برق سبب گردیده که برخی از طرح‌های توسعه‌ای مورد نیاز اتفاق نیفتد و در نتیجه در میزان تولید و مصرف برق و گاز در کشور ایجاد ناترازی شود، ولیکن میتوان با مدیریت صحیح مصرف انرژی این تهدید را به فرصت تبدیل و بخش زیادی از این ناترازی را جبران نمود.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابا برقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
0
0
ساتبا از کی تا حالا معاونت بهره وری برق داشته؟ جعل عنوان توی روز روشن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
0
1
استاندارد جهانی یک رویاست برای مصرف انرژی ولی باید در نظر داشت در کشور تلفات ناحیه مصرف حداقل ۳۰ درصد است هیچ مشترکی بالاخص ناحیه صنعت حاضر نیست برای کاهش تلفات و مدیریت مصرف هزینه کند ما که در میدان مدیریت مصرف و بهینه سازی عمر و سرمایه زندگی را تباه کردیم هم ضرر کردیم چون مدیران و حتی خود وزیر هم نمیخواهد جلوی این اسراف را بگیرد وگر نه من و امثال من الان پشیمان نبودیم که چرا در زمینه بهینه سازی مصرف برق استخوان خرد کردیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
0
0
چرا نیروگاه ها با گازوییل تولید نمیکنن؟ این همه خاموشی صنایع برای صرفه جویی در گازوییل هست؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار