کد خبر: ۵۲۹۳۶
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۵ - ۲۲ دی ۱۴۰۱
اجرای تدابیر ویژه مدیریت مصرف برق در زمستان تدابیر ویژه شرکت توانیر برای استمرار تامین برق خانگی در موج سرما و عبور از پیک دو تا سه هفته‌ای زمستان، با مدیریت بار در شهرک‌های صنعتی، صنایع بالای یک مگاوات و چاه‌های کشاورزی و... عملیاتی شد.

به گزارش برق نیوز، نشست عبور از دوره پیک زمستان با حضور کردی مدیرعامل و معاونان و مدیران ارشد شرکت توانیر، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه و ارتباط تصویری با مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق کشور برگزار شد.

کردی در این نشست با اشاره به موج سرما و در ۱۵ استان و ۱۹ شرکت توزیع برق (نیمه شمالی کشور)، اجرای تدابیر مدیریت مصرف برق برای عبور از پیک زمستان را به عنوان برنامه‌های لازم الاجرا مورد تاکید قرار داد و افزود: این تدابیر با توجه به تاکیدات مراجع ذی صلاح با شرکت‌های زیر مجموعه به اشتراک گذاشته شده که طبق مصوبه، اجرای برنامه مدیریت مصرف، بخش‌های شهرک‌های صنعتی، صنایع بالای یک مگاوات، مشترکان کشاورزی و روشنایی معابر را نیز شامل می‌شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تلاش جهادی و سربلندی مجموعه برق کشور در عبور از فصل سرما، محدودیت صنعت برق را ناشی از محدودیت سوخت رسانی عنوان کرد و با اشاره به نزدیک شدن حجم روزانه مصرف گاز بخش‌های خانگی و تجاری به ۷۰۰ میلیون متر مکعب در روز، این میزان را با مصرف گاز چند کشور اروپایی برابر دانست.

در ادامه رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به ضرورت مدیریت انرژی و سوخت، به تبیین وضعیت مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ها و استفاده از ظرفیت تبادلی شبکه‌های انتقال پرداخت.

سپس اله داد معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر با تاکید بر لزوم همکاری صنایع به ویژه در نیمه شمالی کشور، از شرکت‌های برق منطقه‌ای سمنان، غرب، گیلان و مازندران خواست با تمام توان ظرفیت‌های مدیریت مصرف را در مناطق تحت پوشش به کار بگیرند.

همچنین پیرپیران معاون هماهنگی توزیع توانیر نیز ضمن تاکید بر لزوم آمادگی استان‌های خراسان، شهرستان مشهد، فارس و ... که مصارف کشاورزی بالایی دارند، از پایش روزانه اقدامات شرکت‌های توزیع از طریق مرکز پایش صنعت برق خبر داد.

وی کاهش حداقل ۴۰ درصد از مصارف روشنایی در معابر، میدان‌ها و فضا‌های سبز را از دیگر تدابیر عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: تاکنون ۲۷ درصد مصارف این بخش کاهش یافته است.

پیرپیران یاداور شد: برنامه‌های مدیریت مصرف با هدف کمک به تامین و پایداری شکبه انرژی کشور تا سه هفته تداوم خواهد داشت.

اجرای تدابیر ویژه مدیریت مصرف برق در زمستان

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار