کد خبر: ۵۲۹۳۸
تاریخ انتشار : ۱۰:۵۰ - ۲۲ دی ۱۴۰۱
حسینی نژاد، مدیرعامل شرکت برق استان سمنان با بیان اینکه این استان ۶۰ مرکز دارای مجوز استخراج رمزارز دارد، گفت: ۲۰ متقاضی جدید ایجاد مزرعه ماینر نیز شناسایی شده است.
استان سمنان ۶۰ مرکز دارای مجوز استخراج رمز ارز دارد

به گزارش برق نیوز، سید محمد حسینی نژاد ضمن بیان اینکه دستگاه‌های استخراج رمز ارز غیرقانونی در زمره مسائلی بودند که در مصرف برق استان تاثیرات سوء برجای گذاشتند، تاکید کرد: برای مقابله با این مزارع استخراج رمز ارز، دو رزمایش در سال جاری تا کنون در سراسر استان سمنان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۶۸۰ دستگاه ماینر از ابتدای سال جاری در استان سمنان کشف و ضبط شده است، تاکید کرد: این دستگاه‌ها از حق مردم برای مصرف برق سوء استفاده کرده و برق توزیعی در شبکه را به نفع مصارف شخصی و منافع خودشان بهره گیری می‌کردند.

کشف دستگاه‌های غیرمجاز

مدیرعامل شرکت برق استان سمنان با بیان اینکه دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز کشف‌شده از ابتدای سال میلیون‌ها کیلوولت برق را مصرف می‌کردند، گفت: تنها دستگاه‌هایی که از ابتدای سال جاری کشف شده اند به میزان سه هزار خانه مسکونی صد متری، برق را مصرف کردند.

حسینی نژاد مقابله با این مزارع بیت کوین و استخراج رمز ارز را در زمره برنامه‌های شرکت برق دانست و تاکید کرد: در دو رزمایشی که از ابتدای سال برگزار شده، نزدیک به ۵۰ دستگاه استخراج رمز ارز در استان کشف شده است.

وی با بیان اینکه از ظرفیت مخابرات و ناجا نیز برای شناسایی و مقابله با دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز استفاده شده است، گفت: برای مقابله با این دستگاه‌ها همچنین گشت‌هایی با همراهی نیروی انتظامی انجام می‌پذیرد تا بتوانیم مقابله خوبی با این پدیده داشته باشیم.

مراکز قانونی رمز ارز

مدیرعامل شرکت برق استان سمنان با بیان اینکه در استان سمنان ۶۰ مرکز رمز ارز قانونی وجود دارند که تقاضای مجوز کرده و فعالیت دارند، بیان کرد: ۲۰ متقاضی دیگر نیز در استان وجود دارد که قصد ایجاد چنین مزارعی را دارند.

حسینی نژاد با بیان اینکه کمبود برق سبب شده تا مزارعی که قصد دارند جدیداً مجوز بگیرند، نیازمند استفاده از نیروگاه‌های انرژی تجدید پذیر هستند، تاکید کرد: قرارداد برای تامین برق این متقاضیان وجود ندارد لذا برق آن‌ها از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر مانند پنل‌های خورشیدی می‌بایست تامین شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۹ تا زمان حاضر تعداد ۲۴۶ مرکز غیرمجاز در استان سمنان کشف شده است، ابراز کرد: در مجموع چهار هزار و ۵۹۱ دستگاه ماینر در این استان کشف و ضبط شده که تاثیر بسزایی در مصرف برق استان سمنان داشتند.

ارتقای برق رسانی در مهدی‌شهر

مدیرعامل شرکت برق استان سمنان در پاسخ به سوالی درباره وضعیت انتقال برق مهدی شهر نیز بیان کرد: بهره برداری از دو طرح بهینه سازی شبکه توزیع برق در شهرستان مهدی شهر انجام پذیرفته و برای اجرای این دو پروژه، مبلغ دو میلیارد و ۹۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه تبدیل شبکه سیمی حدفاصل میدان شهدا تا اسلام آباد شهر درجزین، یک هزار و ۸۰۰ متر شبکه فشارضعیف هوایی بهسازی گردیده و اعتباری به مبلغ ۸۹۰ میلیون ریال صرف آن شده است، تاکید داشت: در راستای پروژه کاهش تلفات انرژی الکتریکی، طرح تبدیل ۱۷ هزار و ۶۸۵ متر شبکه فشارضعیف هوایی در شهرستان مهدیشهر به اجرا درآمده است.

وی افزود: برای تغذیه برق اشتراک‌های جدید، شش ایستگاه هوایی توزیع برق به قدرت یک هزار و ۳۴۵ کیلوولت آمپر نصب و در مدار قرار گرفته است افزود: هم اینک ظرفیت پست‌های برق این شهرستان، حدود ۷۲ مگاولت آمپر است.

 

منبع: بازار

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار