کد خبر: ۵۲۹۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶:۲۹ - ۲۴ دی ۱۴۰۱
آمار‌های رسمی حاکی از آن است که قیمت برق و مواد غذایی در سوئد بیش از میزان مورد انتظار افزایش یافته و نرخ تورم در این کشور رکورد ۳۰ ساله در این کشور را شکسته است.

به گزارش برق نیوز، نرخ تورم در سوئد برای نخستین بار در ۳۰ سال گذشته دو رقمی شده و دلیل آن هم افزایش بیش از حد قیمت برق و مواد غذایی در این کشور بوده است.

اداره آمار سوئد اعلام کرده که نرخ تورم این کشور به ۱۰.۲ درصد در ماه دسامبر رسیده که بیش‌تر از رقم پیش‌بینی‌شده از سوی بانک‌ها و کارشناسان اقتصادی سوئدی بوده است.

در حالی که نرخ تورم در برخی کشور‌های حوزه یورو در حال پایین آمدن است، اما سوئد یکی از کشور‌هایی است که همچنان شاهد رشد تورم بوده و حالا تورم این کشور به بالاترین میزان از سال ۱۹۹۱ تاکنون رسیده است. شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه نوامبر در سوئد به ۱۲.۳ درصد رسیده بود.

آمار‌های رسمی نشان می‌دهد قیمت برق در سوئد فقط در ماه دسامبر نسبت به یک ماه قبل از آن ۲۸ درصد بالا رفته و نسبت به ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۵ درصد رشد کرده است.

قیمت مواد غذایی و نوشیدنی‌های غیرالکلی در فاصله ۱۲ ماه منتهای به دسامبر ۲۰۲۲ بیش از ۱۸ درصد بالا رفته است و قیمت لوازم خانه نیز ۱۶ درصد رشد کرده است.

منبع: فارس
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
0
0
کشورهای صنعتی هیچوقت در زمینه انرژی ارزانفروشی نمیکنن ولو به قیمت بالا رفتن تورمشون باشه...با کنترل مصرف انرژی میلیونها دلار در کاهش اثرات الودگی هوا سود برده و در مصرف دارو نیز کاهش و سود خواهند داشت..
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار