کد خبر: ۵۲۹۶۸
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۵ - ۲۵ دی ۱۴۰۱
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرق و شمال شرق کشور به لحاظ زیرساخت‌های انرژی ضعف بسیار جدی وجود دارد که نیازمند اقداماتی برای تقویت انتقال انرژی هستند.

به گزارش برق نیوز، مصطفی نخعی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در راستای رفع مشکلات گازی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر در پیک سرمای شدید هستیم که شرایط خاصی را بر کشور حاکم کرده است.

وی با بیان اینکه حداکثر ظرفیت‌های تولیدی گاز کشور به‌کارگیری شده است، گفت: در شرایط معمول حدود ۹۰۰ میلیون متر مکعب در روز تولید گاز داریم که در حال حاضر با توجه به ظرفیت‌های به کار گرفته شده، حداکثر ۹۹۰ میلیون متر مکعب تولید داریم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه مصرف گاز در بخش‌های تجاری و خانگی بسیار بالا بوده و به مرز ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسیده‌ایم که نگران کننده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گلایه ما از مجموعه دولت این است که در بودجه موضوع الگوی مصرف انرژی کمتر دیده شده است.

وی با بیان اینکه ناترازی گاز در زمستان کاملاً محسوس است، گفت: در شرق و شمال شرق کشور به لحاظ زیرساخت‌های انرژی ضعف بسیار جدی وجود دارد که نیازمند اقداماتی برای تقویت انتقال انرژی هستند.

نخعی بیان کرد: در حال حاضر گاز تمامی کارخانه‌های بزرگ، سوخت پتروشیمی‌ها و جایگاه‌های سی ان جی در برخی استان‌ها قطع شده که برای کشور خسارت است.

وی تاکید کرد: با توجه به این وضعیت که ناترازی برق در تابستان و ناترازی گاز در زمستان داریم، می‌طلبد در حوزه مصرف اقدامات جدی برنامه‌ریزی شود.

منبع: مهر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک مهندس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
0
1
زیر ساخت اگر درست بشه باز تاثیر آنچنانی نخواهد داشت..چون قیمت حاملهای انرژی مثل گاز و برق حتی از استانداردهای مصوب خود کشور ایران نیز بسیار پائینتره و مردم و کسبه و صنایع...در مصرفشون رعایت صرفه جویی نکرده و نخواهند کرد !!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار