کد خبر: ۵۲۹۷۷
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۷ - ۲۶ دی ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان گفت:احداث نیروگاه‌های تولید آب گرم و سیستم گرمایش محلی تنها راه کاهش آلودگی و کاهش مصرف گاز خانگی به میزان ۵۰ درصد است.

به گزارش برق نیوز، موسوی تاکامی گفت: برای افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت گاز خانگی شهرداری‌ها باید در ساخت نیروگاه‌های تولید آب گرم در محله‌های شهر‌های مازندران و گلستان اهتمام ورزند.

وی گفت: این نیروگاه‌ها می‌توانند از سوخت زباله، گاز، بیومس و گرمای خروجی استک نیروگاه‌ها تغذیه شوند و آب گرم را در یک سیکل بسته در شهر‌ها به گردش در آوند.  

وی اظهار داشت:این سیستم مصرف سوخت خانگی کشور را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد و آب گرم مصرفی و نیز آب گرم سیستم‌های گرمایشی را تأمین می‌کند.

 او خاطرنشان کرد: باید از سیستم‌های گرمایش محلی نسل سوم، چهارم و پنجم بهره برد و مازندران و گلستان با توجه به ظرفیت‌های موجود زباله، بیومس، گاز، سوخت مایع و گرمای خروجی نیروگاه‌ها می‌توانند گزینه پایلوت خوبی برای کشور باشند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان اظهار داشت: گرمایش محلی یا District Heating راه نجات کشور برای رهایی از مصرف سوخت بی‌رویه و آلودگی است.

 وی افزود: شهرک‌های مسکونی لاکچری نظیر خزرشهر، آکام شهر و ... می‌توانند از همین امسال با احداث نیروگاه‌های CHP و سیستم لوله‌کشی آب گرم شهری شروع به کار نمایند.

او در پایان گفت: برای اجرای این طرح می‌توان از شرکت‌های دانش بنیان بهره جست و شرکت‌های دانش‌بنیان را وارد میدان نمود.

منبع: ایلنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار