کد خبر: ۵۳۰۰۱
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۷ - ۲۸ دی ۱۴۰۱
در بازدید وزیر انرژی عراق از توانمندی‌های صنعت برق ایران، گسترش مناسبات فنی دوکشور در عرصه برق مورد تاکید مقامات دوکشور قرار گرفت.

به گزارش برق نیوز، وزیر انرژی عراق و هیات همراه در دیدار با مدیر عامل شرکت توانیر ضمن بازدید از مرکز پایش صنعت برق با دستاورد‌های هوشمندسازی شبکه توزیع برق کشور و طرح فهام آشنا شد.

در این مراسم که آرش کردی مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران ارشد توانیر حضور داشتند، دستاورد‌های طرح فهام در اوج بار تابستان امسال و انتقال ۱۸۰۰ مگاوات از پیک شبکه توزیع به ساعات غیر پیک در کنار ویژگی‌های فنی مرکز پایش و بستر‌های ارتباطی به کارگرفته شده همچنین راه اندازی مراکز عملیات شبکه (NOC) برای مراکز داده طرح فهام و راه اندازی اولین مرکز امنیت شبکه (SOC) در صنعت برق مورد تایید مرکز افتا برای حاضران تشریح شد.

همچنین قابلیت‌های سامانه پردازش دینامیک شبکه توزیع که با توانمندی متخصصان ایرانی و تحت استاندارد IEC-۶۱۹۶۸ تولید و در حال بهره برداری است، تشریح و قابلیت‌های رویت پذیری برخط این سیستم از طریق ارتباط تصویری با دیسپاچینگ توزیع اصفهان ارایه شد.

این سامانه با تجمیع اطلاعات دریافتی از سامانه‌های حساس شبکه مانند اتوماسیون، بیلینگ، GIS، کنتور‌های هوشمند و بازار برق نسبت به پردازش دینامیک شبکه اقدام و رویت پذیری برخط شبکه توزیع برق را بر عهده دارد.

بازدید از دیسپاچینگ ملی، ملاقات با مدیران سندیکای صنعت برق ایران و مذاکرات هیات‌های کارشناسی صنعت برق دو کشور از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار