کد خبر: ۵۳۰۲۰
تاریخ انتشار : ۱۵:۵۱ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
نتایج دومین مناقصه ساتبا در خصوص احداث نیروگاه‌های خورشیدی کشور مشخص شد و ۱۵۴.۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان احداث می‌شود.

به گزارش برق نیوز، ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به برگزاری دومین مناقصه ساتبا در خصوص احداث ۲۶۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در سطح کشور خاطرنشان کرد: در این مناقصه، استان یزد با ۱۵۴.۵ مگاوات که ۴۰ درصد از مجموع ظرفیت و ۴۴ درصد از تعداد ساختگاه‌های احداث نیروگاه خورشیدی کشور را شامل می‌شود، در رتبه نخست سرمایه گذاری این نیروگاه‌ها قرار دارد.

وی در تشریح جزییات دیگر در خصوص برندگان مناقصه احداث نیروگاه خورشیدی در استان یزد خاطرنشان کرد: در این مناقصه ساختگاه سامعی یک شهرستان اشکذر با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات، ساختگاه‌های خضرآباد ۳ و ۵ هریک به ظرفیت ۱۰ مگاوات، ساختگاه ساغند یک با ظرفیت ۱۰ و ساختگاه بهاباد یک با ظرفیت ۱۰ مگاوات ازجمله ساختگاه‌های احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت بالای ۱۰ مگاوات در استان یزد هستند.

این مقام مسئول افزود: همچنین ساختگاه‌های میبد یک با ظرفیت ۵، احمدآباد شهرستان اردکان با ظرفیت ۴، عطر آباد شهرستان اردکان با ظرفیت ۲.۵، شمسی اشکذر با ظرفیت ۲ و عطر آباد ۲ شهرستان اردکان با ظرفیت ۲ مگاوات نیز از دیگر ساختگاه‌هایی هستند که به سرمایه گذاران تحویل خواهند شد.

وی ایجاد اشتغال دائم، عدم انتشار گاز‌های گلخانه ای، صرفه جویی در مصرف آب و صرفه جویی در مصرف سوخت را از مزایای احداث نیروگاه‌های خورشیدی عنوان کرد که با احداث این نیروگاه‌ها اتفاق می‌افتد.

گفتنی است در مناقصه مرحله اول ساتبا که در شهریورماه سال جاری برگزار شد، ۸ ساختگاه احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۲۰ مگاوات، با حضور معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق کشور به سرمایه گذاران این حوزه تحویل داده شد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار