کد خبر: ۵۳۰۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶:۳۹ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۱
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: پایان هفته جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث و بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مجموعه نیروگاه خورشیدی کشور به میزان یکهزار مگاوات با حضور معاون رییس جمهور و معاون وزیر نیرو در اصفهان خواهیم بود.

به گزارش برق نیوز، امیررضا نقش با اعلام این خبر اظهار کرد: پایان هفته جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث و بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مجموعه نیروگاه خورشیدی کشور به میزان یک هزار مگاوات با حضور معاون رییس جمهور و معاون وزیر نیرو در اصفهان خواهیم بود.

وی افزود: در کشور هدف‌گذاری ۴ هزار مگاواتی برای تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر انجام شده است و با این اقدام یک هزار مگاوات از این هدف گذاری ملی در استان اصفهان محقق خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم در فاز نخست تا سال آینده ۳۰ درصد از این یکهزار مگاوات انرژی پاک را به شبکه سراسری انرژی برق بیاوریم و در فاصله سه ساله تمامی این میزان وارد مدار شود.

نقش خاطرنشان کرد: در استان اصفهان در پیک مصرف حدود هزار تا ۱۵۰۰ مگاوات به ویژه در فصل تابستان مصرف انرژی برق داریم، به مدار آمدن این میزان انرژی تجدیدپذیر می‌تواند کسری موجود را جبران و به جلوگیری از آلودگی هوا کمک کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اضافه کرد: باتوجه به اینکه نیروگاه شهید منتظری تقریبا یک نیروگاه ۱۶۰۰ مگاواتی است که معمولاً ۱۲۰۰ مگاوات آن بر مدار است تولید این میزان انرژی پاک می‌تواند جهت مرتفع کردن نیاز استان موثر باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر تنها ۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی در استان تولید می‌شود و با احداث و بهره‌برداری از یکهزار مگاوات انرژی خورشیدی جهش ۲۰ برابری این حوزه را با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی شاهد خواهیم بود.

منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار