کد خبر: ۵۳۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۰:۳۴ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
در پی سفر معاون وزیر نیرو به استان اصفهان، ساختگاه‌های مربوط به برندگان مناقصه احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی به سرمایه گذاران این استان واگذار شد.

به گزارش برق نیوز، پنج شنبه (۶ بهمن) جلسه همنشینی محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق با سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان و برخی از مسئولان ارگان‌های ذیربط استانی در استانداری اصفهان برگزار گردید.

پس از این جلسه نیز ساختگاه‌های استان اصفهان با حضور محمود کمانی، سیدرضا مرتضوی و جمعی از معاونین و مسئولان ساتبا به سرمایه گذارانی که در دو مناقصه اخیر برنده ۴هزار مگاوات نیروگاه‌های خورشیدی شدند، واگذار گردید.

محمود کمانی بیان کرد: در دو مناقصه‌ای که برای احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی برگزار شد اصفهان برنده احداث ۴۰۷ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر گردید که بیشترین میزان استقبال در کشور را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، در استان اصفهان مقرر شد تا ۱۰ سرمایه گذارمنتخب در ۲۳ ساختگاه، اقدام به احداث نیروگاه‌های خورشیدی باظرفیت تجمعی ۴۰۷ مگاوات نمایند که در مجموع با ظرفیت قبلی استان اصفهان ظرفیت نیروگاه‌ها به ۴۵۴ مگاوات افزایش پیدا خواهد کرد.

گفتنی است؛ در راستای اهداف ۴ساله دولت سیزدهم و وزارت نیرو در خصوص احداث و بهره‌برداری ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر، احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی براساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی در دستور کار ساتبا قرار گرفت که به همین منظور سازمان ساتبا دو مناقصه در ماه‌های مرداد و آذر برگزار و برندگان آن را اعلام کرد.

همچنین لازم به ذکر است که اخیرا ساختگاه‌های استان سیستان و بلوچستان و یزد به برندگان مناقصه احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی تحویل داده شد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار