کد خبر: ۵۳۰۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۲ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
سخنگوی صنعت برق به دنبال زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر حوالی خوی در آذربایجان غربی از پایداری شبکه انتقال فشار قوی و فوق توزیع و نیروگاه‌های منطقه خبر داد و تصریح کرد: اکیپ‌های عملیاتی شرکت‌های توزیع برای رسیدگی و رفع مشکلات به منطقه اعزام شده اند.

به گزارش برق نیوز، به گفته مصطفی رجبی مشهدی، پیرو این زمین لرزه، تعدادی از پست‌های منطقه برای لحظاتی از مدار خارج شد که بلافاصله پس از اتمام زلزله، نیرو‌های عملیاتی و بهره برداری نسبت به برقدار کردن پست اقدام کردند.

در حال حاضر تیم‌های ارزیاب به منظور بررسی میزان خسارت‌ها و خاموشی‌های احتمالی، در منطقه حضور دارند.

به گفته سخنگوی صنعت برق، تیم‌های عملیاتی از شرکت‌ها و استان‌های معین به منطقه اعزام شده و پس از اتمام ارزیابی‌ها و مشخص شدن نقاط آسیب دیده، وارد عمل خواهند شد.

رجبی مشهدی اضافه کرد: تجهیزات مورد نیاز از انبار‌های برق به منطقه ارسال شده است.

براساس این گزارش، همچنین مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو نیز در این خصوص با اشاره به زلزله ۵.۹ دهم ریشتری حوالی خوی در آذربایجان غربی گفت: زمین لرزه باعث خروج از مدار دو پست فوق توزیع برق و دو فیدر فشار متوسط در منطقه شد که با حضور و تلاش تیم‌های عملیات اکنون پست‌های برق وارد مدار شده است.

"سید اعتضاد مقیمی"، از اعلام آماده‌باش به همه مدیران و گروه‌های عملیات استانی زیرمجموعه صنعت آب و برق استان آذربایجان غربی و استان‌های همجوار خبر داد و گفت: قطعی شبکه آب در مناطق زلزله‌زده اعلام نشده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو افزود: در حال حاضر دو فیدر فشار متوسط صنعتی و روستایی دچار قطعی برق بوده که تیم‌های عملیاتی اعزام شده در حال ترمیم و رفع قطعی برق هستند.

براساس این گزارش، مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد: امروز شنبه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شهرستان خوی را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۷ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار