کد خبر: ۵۳۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۰ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
بهره‌مندی ۱۶۴۰ روستای خراسان‌جنوبی از برق مطمئن و پایدار مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان‌جنوبی گفت: روستا‌های برق‌دار استان از پنج روستا در ابتدای انقلاب به هزار و ۶۴۰ روستا تاکنون رسیده است.

به گزارش برق نیوز، "مهدی دادگر" با بیان اینکه امروزه کمتر روستایی در خراسان‌جنوبی پیدا می‌شود که از نعمت برق بهره‌مند نباشد، اظهار داشت: درصد روستا‌های بالای ۱۰ خانوار برخوردار از برق استان از صفر به ۱۰۰ درصد و همچنین درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار برخوردار از برق نیز در طی این دوره از شش دهم درصد به ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در بحث تولید برق در استان که در ابتدای انقلاب منحصر به چند نیروگاه دیزلی با ظرفیت پایین بوده است، در حال حاضر با راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی قاین به ۷۱۱.۷ مگاوات رسیده است که بیش از مصرف برق استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان‌جنوبی با اشاره به صادرات برق از این استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر خراسان‌جنوبی صادر کننده برق به استان‌های همجوار است.

وی با تاکید بر اینکه در ابتدای انقلاب هیچ چاه کشاورزی برق‌داری در این استان وجود نداشته است، تصریح کرد: در حال حاضر۲ هزار و ۱۵ حلقه چاه کشاورزی برق‌دار در خراسان‌جنوبی وجود دارد.

دادگر با بیان اینکه طول خطوط شبکه فشار متوسط استان از ابتدای انقلاب از ۱۱۰ کیلومتر به ۱۳ هزار و ۲۱۱ کیلومتر رسیده است، اظهار داشت: طول خطوط فشار ضعیف این استان نیز در طی این مدت از ۱۶۸ کیلومتر به پنج هزار و ۹۸۷ کیلومتر افزایش یافته است.

وی به تعداد مشترکان شبکه برق استان خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: تعداد مشترکان شبکه برق استان از ۱۶ هزار و ۸۸۷ مشترک در ابتدای انقلاب به ۴۰۹ هزار مشترک در بهمن ماه سال‌جاری افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: مشترکان بخش خانگی از ۱۴ هزار و ۲۳۶ مشترک قبل از انقلاب به ۳۳۷ هزار و ۹۴ مشترک در سال‌جاری افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در بخش صنعتی نیز تعداد مشترکان از ۸۴ مشترک قبل از انقلاب به ۲ هزار و ۸۶۲ مشترک در سال‌جاری رسیده است، گفت: تعداد مشترکان بخش کشاورزی از هشت مشترک قبل از انقلاب به ۶ هزار و ۱۳۲ مشترک در سال‌جاری و تعداد مشترکان بخش تجاری از ۳۴ مشترک قبل از انقلاب به ۴۲ هزار و ۱۰۶ مشترک در سال‌جاری افزایش یافته است.

دادگر به ظرفیت شبکه توزیع برق اشاره کرد و افزود: ظرفیت ترانس‌های منصوبه شبکه توزیع، در طی این مدت از سه هزار و ۸۰۰ کیلوولت آمپر به بیش از یک میلیون و۱۲۰ هزار کیلوولت آمپر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در پایان اظهار داشت: پیک‌بار همزمان استان که در ابتدای انقلاب پنج مگاوات بوده است، در سال ۱۳۹۹ به ۳۰۶.۴ مگاوات افزایش یافته است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار