کد خبر: ۵۳۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹:۵۰ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) گفت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کم بهره راه‌اندازی نیروگاه‌های حمایتی که مصوبه معاون اول رئیس جمهوری است، همکاری خوبی ندارند.

به گزارش برق نیوز، «جعفر محمدنژاد سیگارودی» افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به متقاضیان که عمدتا خانواده‌های محروم هستند محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود بانک مرکزی و یا دفتر معاون اول رئیس جمهوری در این باره مداخله کرده تا روند پرداخت تسهیلات سرعت گیرد.

سخنگوی ساتبا خاطرنشان کرد: نیروگاه‌های حمایتی دارای مزایای زیادی است؛ بنابراین همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات می‌تواند به نفع کشور باشد.

محمدنژاد سیگارودی یکی از مزیت‌های نیروگاه‌های حمایتی را افزایش میزان تولید برق در کشور ارزیابی کرد و گفت: این نیروگاه‌ها همچنین می‌تواند به توانمندسازی خانواده‌های محروم کمک کند.

وی ادامه داد: توسعه نیروگاه‌های حمایتی از طرف دیگر می‌تواند روند تخلیه روستا‌ها در اثر تغییرات اقلیمی و کم آبی را تغییر داده و با ایجاد درآمدی که دارد، خانوار‌ها را برای ماندن در روستا‌ها تشویق کند.

مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک ساتبا افزود: مزیت دیگر این نوع نیروگاه‌ها، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم به همراه درآمدزایی است.

محمدنژاد سیگارودی خاطرنشان کرد: اگر پرداخت وام‌ها از محل تبصره‌های مختلف بودجه‌ای دنبال می‌شود از نظر ما این بهترین مسیر برای پرداخت این نوع وام‌ها است که هم به توانمندسازی خانواده‌های محروم می‌انجامد و هم تولید برق کشور را افزایش می‌دهد.

شانزدهم آبان ماه امسال سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران گفته بود: طرح احداث این نوع نیروگاه‌ها سال گذشته بر اساس مصوبه معاون اول رئیس‌جمهوری در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: مقرر شد برای اجرای این طرح نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی با وزارت نیرو همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک ساتبا گفت: گام‌های لازم برای اجرایی‌شدن این طرح از همان سال گذشته برداشته شد و امسال نیز برای اجرایی شدن یک تفاهم‌نامه ۵ جانبه بین معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست‌جمهوری، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران و سازمان بهزیستی به امضا رسید و شورای راهبری برای آن شکل گرفت.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار