کد خبر: ۵۳۳۴۲
تاریخ انتشار : ۱۵:۵۴ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: عملیات تجهیز کارگاه ساخت نیروگاه «کارون» آغاز شده و قرارداد‌ها برای تجهیزات سنگین مورد نیاز را با صنایع داخلی منقعد کرده‌ایم.

به گزارش برق نیوز، محمد اسلامی گفت: عملیات تجهیز کارگاه ساخت نیروگاه «کارون» آغاز شده، قرارداد‌ها برای تجهیزات سنگین مورد نیاز را با صنایع داخلی منقعد کرده‌ایم و امید است در آینده شاهد ساخت یک نیروگاه تمام ایرانی مطابق استاندارد‌های بین‌المللی در منطقه دارخوین باشیم.

اسلامی تصریح کرد: از ۲ ماه قبل عملیات اجرایی نیروگاه کارون در دارخوین آغاز شده و هدف سازمان انرژی اتمی از ساخت نیروگاه در این منطقه تولید ۲۰۰۰ مگاوات برق است که در فاز مقدماتی تولید برق ۳۰۰ مگاواتی را اجرایی خواهیم کرد و همزمان مراحل دیگر دنبال می‌کنیم تا بتوانیم حداکثر استفاده را از ظرفیت ایجاد شده در منطقه دارخوین ببریم.

وی تاکید کرد: برخی تاخیرات به سبب تحریم‌ها بوده، اما اکنون و با اتکا با قابلیت داخلی این پروژه را پیش برده‌ایم.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه با بیان اینکه از بدو پیروزی انقلاب، جمهوری اسلامی تحریم بوده است، گفت: در صدر این تحریم‌ها حوزه انرژی اتمی است که جزو اولویت‌های اصلی استکبار جهانی بود تا فناوری هسته‌ای در کشور ما تداوم نداشته باشد و در این راه با ما همکاری نکردند.

وی افزود: پس از آن و در سال‌های اخیر سازمان انرژی اتمی و کارشناسان تصمیم گرفتند نیروگاه کوچک‌تری را در دستور ساخت قرار دهند و طرح ساخت نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی را مد نظر قرار دادند و این پروژه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ثبت رسید و شرکت‌های خارجی تلاش کردند این پروژه را طراحی کنند و بسازند. سازمان انرژی اتمی ایران چندین سال وضعیت این پروژه را پیگیری کرد که در این زمینه همکاری صورت نگرفت و به‌طور مجدد کار به دلیل تحریم‌ها متوقف شد.

معاون رییس جمهور ادامه داد: حدود یازده سال پیش صورتجلسه شد که به دلیل همکاری نکردن خارجی‌ها، ساخت این پروژه متوقف شود که ۲ ماه قبل و با توکل به خداوند متعال و استعانت از او و نیز با توجه به ظرفیت مهندسان، محققان، دانشمندان، صنایع کشور و نیز با تاکید بر ظرفیت عظیم نیروی انسانی در کشور تصمیم گرفتیم در این نقطه که قدمگاه شهدا محسوب می‌شود و در جایی که دشمنان سعی کردند اراده ما را بشکنند؛ نیروگاه اتمی «کارون» را احداث کنیم.

منبع: مهر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
0
1
:)))
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار