کد خبر: ۵۳۳۴۹
تاریخ انتشار : ۱۲:۳۷ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
مدیر توزیع برق کهگیلویه گفت: احداث خط دو مداره برق رسانی ایستگاه سرپری، دهدشت به دیشموک به عنوان یکی از مصوبات سفر رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد که از طرح‌های مهم عمرانی در حال اجرای استان محسوب می‌شود برای تکمیل و بهره برداری کامل نیازمند ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش برق نیوز، حسین عادلی نسب اظهار داشت: با برنامه ریزی‌های انجام شده فاز اول این طرح به طول ۲۵ کیلومتر اجرایی شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح اعتبار هزینه شده است.

عادلی نسب تصریح کرد:طرح احداث تامین برق دیشموک به قلعه رئیسی و ایستگاه سرپری دهدشت (طرح شهید سلیمانی) بطول ۶۹ کیلومتر قرار بود از محل تسهیلات ماده ۵۶ تامین اعتبار شود، اما تاکنون اعتباری در این رابطه تخصیص داده نشده است.

وی اجرای فاز دوم در منطقه کوهستانی و سخت گذر کوه پات را یکی از مشکلات این طرح دانست و افزود: با همکاری گروهی از کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان برنامه ریزی لازم برای عبور شبکه از این منطقه انجام شد.

مدیر توزیع برق کهگیلویه طول شبکه اجرایی در بالا دست تونل کوه پات را ۳.۵ کیلومتر دانست و گفت: یکی از اولویت‌های اصلی این نهاد تسریع در روند اجرایی آن خواهد بود.

عادلی نسب تصریح کرد: با توجه به مشکلات افت ولتاژ برق در قلعه رئیسی و دیشموک اجرای این طرح نقش مهمی در تامین برق پایدار این بخش‌ها خواهد داشت.

خط دو مداره برق رسانی به بخش‌های قلعه رییسی دیشموک از مصوبات سفر رییس جمهور و با اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی اسفند ۱۴۰۰ با حضور استاندار کلنگ زنی شد.

تعداد مشترکان برق در دیشموک و قلعه رییسی بیش از هشت هزار و ۶۲۰ مشترک شهری و روستایی است.

۲ بخش چاروسا و دیشموک جمعیتی بالغ بر ۴۸ هزار نفر و دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار خوبی می‌باشند.

پایداری شبکه برق ۱۲ هزار خانوار متشکل از ۴۸ هزار نفر مناطق کهگیلویه، چاروسا و دیشموک از مزایای مهم طرح احداث خط دو مداره برق رسانی از ایستگاه سرپری دهدشت به دیشموک است.

شهرستان کهگیلویه با جمعیتی بیش از ۱۳۲ هزار و ۲۳۰ نفر دارای چهار شهر، چهار بخش و ۱۰ دهستان است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار