کد خبر: ۵۳۳۸۹
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۹ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
هیات وزیران با تسویه و تهاتر بدهی بانکی مربوط به طرح‌های آبی و حرارتی و مطالبات پیمانکاران و مشاورین این طرح‌ها، از محل مطالبات وزارت نیرو از دولت موافقت کرد.

به گزارش برق نیوز، هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی در اجرای بند (س) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با تسویه و تهاتر بدهی بانکی مربوط به طرح‌های آبی و حرارتی و نیز مطالبات پیمانکاران و مشاورین این طرح‌ها، از محل مطالبات وزارت نیرو از دولت موافقت کرد.

بر این اساس، بدهی شرکت‌های دولتی زیر مجموعه وزارت نیرو (شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی، شرکت‌های برق منطقه‌ای تهران و توسعه منابع آب و نیروی ایران) ناشی از تکالیف قانونی مربوط به اجرای طرح‌های حرارتی و برقابی، بابت اصل و سود تسهیلات دریافتی از بانک‌های ملی ایران، صادرات ایران و سپه به نرخ قرارداد مربوط و بعد از سررسید براساس نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار برای هر سال طبق اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است، جمعاً به میزان ۸۷ هزار و ۲۷۸ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال، از محل مطالبات حسابرسی شده از دولت بابت مابه التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده برق، به صورت جمعی- خرجی تسویه و تهاتر می‌شود و بدهی‌های یادشده به بدهی دولت به بانک‌های یادشده منتقل می‌شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار