کد خبر: ۵۳۴۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۹ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
وزیر نیرو گفت: مردم می‌توانند با استفاده از کولرهای آبی که با استانداردهای جدید تولید و روانه بازار می‌شود، میزان مصرف و مبلغ قبض برق خود را به شدت کاهش دهند، زیرا مصرف این کولرهای جدید نسبت به کولرهای موجود ۵۰ درصد کمتر است.

به گزارش برق نیوز، "علی‌اکبر محرابیان" گفت: مردم با استفاده از کولر‌های آبی استاندارد شاهد کاهش جدی مبلغ قبض برق خود خواهند بود، یعنی با استفاده از این کولر‌ها می‌توانند مصارف خود را در سطح الگو رعایت کنند.

وزیر نیرو ادامه داد: قیمت برق در سطح رعایت الگوی مصرف هم بسیار ارزان قیمت است که خود این بهترین توجیه برای استفاده از این نوع کولر‌ها است، زیرا به صورت طبیعی مصرف برق را به شدت کاهش می‌دهد.

وی افزود: در یک منزل مسکونی در تابستان عمده قیمت و مبلغ قبض برق مربوط به کارکرد کولر است که مصرف در این کولر‌های جدید ۵۰ درصد کاهش می‌یابد و به تبع مبلغ قبض برق را شدیداً کاهش می‌دهد.

محرابیان افزود: مردم با استفاده از این نوع کولر‌ها این امکان را خواهند داشت که در هر زمان دمای مناسب را بدون افزایش مصرف برق داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: کولر‌های موجود در بازار این توانایی را ندارند و فقط می‌توانند در دو حالت تند و کُند عمل کنند، در حالی که کولر‌های جدید به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که افراد می‌توانند بر اساس زمان، میزان دمای محیط را مشخص کنند.

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
0
2
کولر آبی چند دلار ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
0
1
جناب وزیر سلام علیکم
بهتر نیست به جای صرف ترلیاردی برای کنترل پذیری ...
پول آن را هزینه ساخت نیروگاه خورشیدی ، بادی و ...
بکنید.
تورا خدا دستور بدهید توانیر از قطع برق صنایع و تجاری و کشاورزی دست یرداره وضعیت خوب نیست.
جای مدیران جهادی در صنعت برق خالی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
0
2
جناب وزیر محترم آیا این اشتباه نیست که دستگاههای صنعتی و ماشین آلات صنعتی و خدمات بعلت نا آگاهی مصرف کننده صدها و هزاران برابر کولر آبی تلفات دارند ، دوستان عزیز چند سال است فقط به کولر می اندیشند ، لطفا نهیبشان بزنید که از پشت میزهایشان بلند شوند به میادین تلفات مصرف برق بروند و طرح بدهند ، چه بسا افرادی خودجوش از بخش خصوصی به این‌کار همت‌گماشتند ولی به غلط کردن افتادند و فرار کردند عذر خواهی میکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
0
2
موتورهای القایی در لحظه استارت امپدانس صفر دارند چون لغزش بینهایت است (یک‌نیست ) ، چه تعداد الکتروموتور سه فاز و تکفاز در ساعت روشن خاموش میشوند ؟ چون لحظه ایست انرژی مصرف نمیکند ولی پیک‌ایجاد میکند و.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
0
1
در سال ۸۶ یک شرکت خصوصی اولین کولر آبی و کولز گازی را با اینورتر راه اندازی کرد، کولر آبی در ازمایشگاه لورچ تست شد و ۳۵ درصد صرفه جویی بدست آمد ، نتایج به سابا اعلام شد ولی اکنون سابا که در کار نیست ساتبا هم بعلت اینکه سابا در حق آن شرکت جنایت کرد ، با آن شرکت همکاری نمی کند (در دستاوردهای جدید و بروز) تصور میرفت در دولت عدالتخواه این حق کشی رسیدگی شود ولی انگار وعده های عدالت خواهی رییس جمهور اجرا نشد.قابل توجه وزیر محترم عدالتخواه
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار