کد خبر: ۵۳۴۵۳
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۰ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
با مصوبه مجلس شورای اسلامی، وزارت نیرو مکلف شد نسبت به سیاست‌گذاری و نظارت بر توسعه تبادلات انرژی با کشور‌های هم‌جوار و پیاده‌سازی تفاهم‌نامه‌های متبادله با همسایگان اقدام کند.

به گزارش برق نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح روز دوشنبه ۱۵ اسفند ماه و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، بند الحاقی ۱ تبصره ۱۵ این لایحه را به شرح زیر تصویب کردند:

«بند الحاقی ۱- وزارت نیرو مکلف است نسبت به سیاست‌گذاری و نظارت بر توسعه تبادلات انرژی با کشور‌های هم‌جوار و پیاده‌سازی تفاهم‌نامه‌های متبادله با همسایگان درخصوص آب‌های مشترک، برنامه‌ریزی و کاهش خسارت‌های ناشی از تداوم خشکسالی‌های متوالی، بکارگیری فن‌آوری‌های نوین آب و برق و پیاده سازی حکمرانی آب و برق اقدام نماید. برای اجرای این تکالیف کلیه شرکت‌های زیرمجموعه مکلفند با اعلام وزیر نیرو سالیانه تا هفت درصد (۷%) از درآمد‌های وصولی خود (عملیاتی و غیر عملیاتی) را به حساب درآمد اختصاصی وزارت نیرو که به همین منظور نزد خزانه داری کل کشور ایجاد می‌شود واریز نمایند. صددرصد (۱۰۰%) منابع واریزی بابت هزینه‌های یاد شده مصرف می‌شود.»

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار