کد خبر: ۵۳۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۵ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
امروز حسن غفوری فرد وزیر سابق نیرو و استاد تمام دانشکده برق دانشگاه امیرکبیر در سن ۷۹ سالگی درگذشت. وی در سال‌های ۶۰ تا ۶۴ وزیر نیرو بود و سابقه عضویت چند دوره مجلس شورای اسلامی و ریاست انجمن مهندسین برق و الکترونیک را در کارنامه خود داشت. رئیس جمهوری و رئیس مجلس در پیام های جداگانه درگذشت وی را تسلیت گفتند. مراسم تشییع پیکر مرحوم غفوری فرد متعاقبا از طریق دفتر ایشان اطلاع رسانی خواهد شد.

سرویس صنعت برق نیوز: امروز صبح حسن غفوری فرد در سن ۷۹ سالگی درگذشت. مرحوم غفوری فرد متولد سال ۱۳۲۲ و دارای مدرک دکترای فیزیک ذرات هسته‌ای از دانشگاه کانزاس ایالات متحده آمریکا بود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی غفوری فرد مدتی رئیس مدرسه عالی ساختمان، وابسته به دانشگاه امیرکبیر بود و در پی استعفای دولت موقت در آبان ۱۳۵۸ به سمت استاندار خراسان منصوب شد؛ پس از شهادت ۲ تن از نمایندگان استان خراسان در انفجار ۷ تیر۱۳۶۰ وی به عنوان نماینده این استان به مجلس اول شورای اسلامی راه یافت.

غفوری فرد پس از حضور در مجلس شورای اسلامی، در سال‌های ۶۰ تا ۶۴ وزیر نیرو بود و در دولت اول سازندگی نیز ریاست سازمان تربت بدنی را بر عهده داشت.مرحوم غفوری‌فرد در سال ۱۳۸۰ نیز  برای ریاست‌جمهوری کاندیدا شده بود.

وی در مجالس پنجم، هفتم و هشتم به عنوان نماینده مردم تهران به مجلس راه یافت. مرحوم غفوری فرد سال‌ها بعنوان رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران فعالیت داشت و اردیبهشت امسال نیز در کنفرانس شبکه‌های توزیع نیروی برق که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد بعنوان سخنران حاضر شد.

مرحوم غفوری فرد از بنیانگذاران انجمنها و کنفرانس های برق در ایران بود و در اغلب رویدادهای برقی ایران بعنوان چهره ای فعال بعنوان داور یا سخنران و تیم اجرائی حضور داشت. رئیس جمهوری و رئیس مجلس در پیام های جداگانه درگذشت وی را تسلیت گفتند. مراسم تشییع پیکر مرحوم غفوری فرد متعاقبا از طریق دفتر ایشان اطلاع رسانی خواهد شد.

تصویری از وی در آخرین مصاحبه هایش که در ایسنا منتشر شده بود:

وزیر سابق نیرو درگذشت / پیام تسلیت روحانی و قالیباف

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
8
9
خدا وند رحمتش کند و با عرض تسلیت ، برق نیوز از خدمات این وزیر به کشور یاد کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
3
10
روحشان شاد و قرین رحمت الهی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
2
7
کلا هر جا پستی میدادن نه نمیگفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
7
نه عمر نوح ماند نه ملك اسكندر
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار