کد خبر: ۵۳۴۷۷
تاریخ انتشار : ۱۶:۰۰ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
وزیر نیرو پاکستان پیش از عزیمت به ایران با قدردانی از نگاه جمهوری اسلامی ایران به تحکیم روابط دوجانبه به ویژه در حوزه انرژی افزود که همکاری‌های دو کشور وارد مرحله جدیدی می‌شود.

به گزارش برق نیوز، وزیر نیرو پاکستان پیش از عزیمت به ایران با یادآوری سفر خود به تهران در خردادماه امسال، گفت: نتایج سفر قبلی بسیار پربار بود و دو کشور به توافق‌های خوبی برای تعمیق همکاری‌ها در حوزه انرژی دست یافتند.

وی افزود: در این سفر پیشبرد توافقات قبلی در خصوص صادرات ۱۰۰ مگاوات برق به پاکستان که طرح خط انتقال آن توسط هر دو کشور تکمیل شده، پیگیری خواهد شد.

خرم دستگیر خان گفت: پاکستان درصدد خرید برق از ایران است و سفر فعلی با هدف مذاکرات برای تعیین نرخ نهایی انجام می‌شود.

وزیر نیرو پاکستان تاکید کرد: اسلام‌آباد در تکاپوی بالا بردن سطح این مناسبات و شناسایی راه‌های جدید برای تقویت همکاری‌های دوجانبه در حوزه انرژی با تهران است.

وی با تاکید بر عزم جدی ایران و پاکستان برای تحکیم روابط افزود: روابط دو ملت فراتر از رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی است و هر دو کشور همسایه یکدیگر و دارای مشترکات قوی فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی هستند.

خرم دستگیر خان با بیان اینکه نگاه رو به جلو به یک توافق جدید با دوستان ایرانی خود داریم، گفت: یک علاقه محکم و متقابل میان دو کشور برای تسهیل همکاری‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های یکدیگر مشاهده می‌شود.

براساس این گزارش، خرم دستگیر خان وزیر نیرو پاکستان قرار است در سفر ۳ روزه خود به تهران با وزیر نیرو و برخی از مقام‌های ایران دیدار کند.

همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی یکی از ظرفیت‌های بالقوه برای توسعه مناسبات دوجانبه به شمار می‌رود که طی سال‌های اخیر توسعه یافته است.

حدود ۲۰ سال پیش در سال ۲۰۰۲ ایران و پاکستان نخستین موافقت‌نامه صادرات برق به میزان ۳۴ مگاوات را امضا کردند و سپس این رقم را به ۷۴ مگاوات رساندند و اکنون این رقم به ۱۰۴ مگاوات رسیده است.

پاکستان درحالی از تشدید بحران کمبود انرژی رنج می‌برد که جمهوری اسلامی ایران پیش از این، چند بار آمادگی خود را برای تامین مهم‌ترین منبع تامین انرژی پاکستان اعم از گاز، برق، نفت و فرآورده‌های نفتی برای حل بحران انرژی این کشور اعلام کرده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار