کد خبر: ۵۳۴۹۵
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۴ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
قرارداد تجاری تبادل انرژی الکتریکی ایران و پاکستان در حضور وزرای نیرو و انرژی دو کشور به امضا رسید.

به گزارش برق نیوز، صبح امروز مراسم امضای قرارداد تجاری تبادل انرژی الکتریکی بین ایران و پاکستان در حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و خرم دستگیر خان وزیر انرژی پاکستان در ساختمان وزارت نیرو برگزار شد.

بر اساس این قرارداد که به امضای آرش کردی مدیرعامل توانیر و ریحان اختر نماینده وزارت انرژی پاکستان رسید، ظرفیت تبادل برق دو کشور روی خطوط ۱۳۲ کیلوولت با ۱۰۰ مگاوات افزایش به ۲۰۰ مگاوات می‌رسد. این در حالی است که با اجرای فاز دوم و احداث ۷۰ کیلومتر خط ۲۳۰ کیلوولت در پاکستان، توان انتقال نیرو بین دو کشور در آینده نزدیک به ۴۰۰ مگاوات ارتقا می‌یابد.

بنا بر این گزارش، این قرارداد حاصل توافقات وزیران نیرو و انرژی دو کشور در کمتر از یک سال گذشته است که با سرعتی کم نظیر و در مدت زمانی کمتر از ۹ ماه عملیات طراحی، مهندسی و اجرای آن به اتمام رسیده و ۸۳ کیلومتر خط ۱۳۲ کیلوولت به همراه پست‌ها و تجهیزات جانبی، احداث و آماده بهره‌برداری شده است که بهره‌برداری رسمی از آن به زودی با حضور مقامات ارشد دو کشور آغاز می‌شود.

"خرم دستگیر خان" وزیر انرژی پاکستان در این مراسم، مدیریت و راهبری مهندس محرابیان وزیر نیرو در اجرای سریع این پروژه را شایسته تقدیر دانست و از تلاش تیم‌های فنی دو کشور در اجرای بی نقص پروژه قدردانی کرد.

این گزارش حاکی است، پروژه تقویت ارتباط الکتریکی دو کشور از سال ۸۸ کلید خورد، در عین حال و در پی نشست وزرای نیرو و انرژی دو کشور در تیر امسال، مجدد احیا و با اراده هر دو دولت طی ۹ ماه به نتیجه رسید.

همکاری در امور فنی مهندسی، بهره‌گیری از توان سازندگان ایرانی و ایجاد شرکت‌های مشترک در زمینه برق و انرژی از دیگر جنبه‌های مورد تفاهم در این قرارداد است.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
0
0
این طرحی بود که مهندس پرنده مطلق به طرف پاکستانی پیشنهاد داد و بسرعت اجرایی کردند.
حالا جناب کردی با خوشحالی امضا میکنند و پزش را میدهد! و اصلا یادش نیست که طراح و مجری که بود.
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
0
0
کلا توانیر هر کی را که بخواد شاخ بشه، شاخش را می شکنه، الان تیم پیرپیران علی اکبری کشانی به دنبال شاخ شدنن، اماده باشید روغنی یک نفرشون را کله پا کنه. این خط اینم نشون.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار