کد خبر: ۵۳۵۳۴
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۷ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
مدیرکل دفتر نظارت و بهسازی نیروگاه‌های شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه‌های کشور به حدود ۹۱ هزار مگاوات رسیده است، گفت: در طی سال جاری هفت هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید وارد مدار شده است.

به گزارش برق نیوز، علی‌اصغر عبدلی در گفتگو با رسانه ملی با اشاره به اینکه امسال ۲۶ واحد نیروگاهی جدید به ظرفیت چهار هزار مگاوات وارد مدار شده است، افزود: علاوه بر این توان تولید برق ۲۸۶ واحد نیروگاهی موجود کشور نیز هزار و ۳۵ مگاوات افزایش یافته است که با انجام اقدامات یاد شده مجموعا حدود پنج هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده است.

وی ادامه داد: همچنین امسال دو هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید از طریق واحد‌های نیروگاهی بخش صنایع، نیروگاه‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده وارد مدار شده است که مجموع این اقدامات افزایش هفت هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاهی کشور را به دنبال داشته است.

عبدلی تاکید کرد: با انجام این اقدامات در طول سال جاری ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی از مرز ۷۴ هزار مگاوات فراتر رفته و مجموعه ظرفیت نیروگاهی کشور به حدود ۹۱ هزار مگاوات رسیده است که این اقدامات در تامین برق پایدار روز‌های اوج مصرف تابستان نقش بسیار اثرگذاری خواهد داشت.

مدیرکل دفتر نظارت و بهسازی نیروگاه‌های شرکت برق حرارتی اضافه کرد: از جمله اقدامات موثر در تامین برق مورد نیاز تابستان امسال انجام به موقع برنامه‌های تعمیراتی و افزایش آمادگی واحد‌های تولید برق حرارتی بوده است که همین امر منجر شده است تا ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی در تابستان سال جاری از مرز ۹۸ درصد عبور کند که رقم بسیار بالایی در میانگین جهانی است.

وی تاکید کرد: در زمینه راندمان نیروگاه‌ها نیز با احداث واحد‌های نیروگاهی جدید راندمان بالا و نصب واحد‌های بخار نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی، راندمان متوسط نیروگاه‌های حرارتی کشور از مرز ۳۹ درصد عبور کرده است.

عبدلی با اشاره به اینکه برای پیک تابستان امسال ۱۰۷ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی پیش‌بینی شده است، گفت: تعمیرات انجام شده در این بخش با استفاده از توان ساخت داخل شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان داخلی در حال انجام است و امیدوارم در زمینه تعمیرات نیروگاه‌ها مشکلی در تابستان نداشته باشیم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
0
1
سلام
اگر می خواهید حرف ایشان را باور کنید تشریف بیارید نیروگاه نکا اون‌موقع متوجه می شید که تعمیرات بموقع وافزایش ظرفیت ورفع موانع تولید یعنی چه؟
واحد 4 نیروگاه نکابا ظرفیت 440 مگاوات بمدت 4 ماه است که بخاطر بی خیالی وسوء مدیریت مدیر عامل ذیربط وبدلیل نداشتن چندتاپره آلومینیومی از مدار خارج است وهیچ عزمی از سوی مدیریت برای رفع مشکل وجود ندارد واگر محاسبه کنید بیش از 120 روز توقف واحد 440 مگاواتی یعنی اعمال خاموشی به شبکه بمیزان بیش از یک میلیارد و267 میلیون کیلو وات ساعت واگر هرکیلووات ساعت را فقط 100 تومان در نظر بگیرید آن موقع متوجه می شویم که بیس از 126 میلیارد تومان در این مدت به بیت المال خسارت وارد شده است!!
این مدیر چگونه نیروگاه را مدیریت می کند وسرمایه های ملی را دور میریزد. جالب است که تعمیرات اساسی که باید امسال انجام می شد وجزو برنامه بود ولی بدلیل عدم توجه مدیرعامل و عدم آمادگی وسهل انگاری به سال بعد موکول شد. اگر خسارتی در این مدت که از زمان استاندارد خودش می گذرد برای نیروگاه اتفاق بیفتد چه کسی جبران می کند. حال کدام تعمیرات بمو قع انجام شده که در تابستان قول تولید می دهیم.
از این نوع سوء مدیریت ها در نیروگاه نکا به وفور دیده می شود. مدیرعاملی که از خودش اراده نداردو تخصص کافی ندارد و مانند یک مترسک می ماند که در دست دیگران می چرخد چگونه می تواند نیروگاه زا این عزمت را مدیریت کند.
امیدوارم سایر نیروگاههای کشور چنین نباشند.
ولی روی نیروگاه نکا حساب نکنید که در غفلت گرفتار می شوید.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار