کد خبر: ۵۳۵۵۰
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۵ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی گفت: برای تامین برق پایدار پیک تابستان امسال برنامه افزایش قدرت عملی تعدادی از واحد‌های نیروگاهی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش برق نیوز، اسماعیل نمازی با اعلام این خبر افزود: صنعت برق حرارتی در طول سال ۱۴۰۱ علاوه بر احداث واحد‌های نیروگاهی جدید برنامه ارتقای هزار و ۳۵ مگاواتی توان عملی نیروگاه‌های موجود را در دستور کار قرار داده بود که با فعالیت‌های بی‌وقفه تلاش‌گران صنعت برق این مهم در موعد مقرر محقق شد.

وی یادآور شد: در پروسه اجرای این برنامه فرایند ارتقای واحد‌های گازی به روش Maptune + EMS منجر به افزایش ۴۸۱ مگاواتی توان عملی ۱۷۱ واحد نیروگاهی شد. همچنین در این مدت نصب سیستم خنک‌کاری هوای ورودی توربین‌های گازی به روش مدیا ارتقای ۱۵۰ مگاواتی توان ۱۰ واحد نیروگاهی را به دنبال داشته است.

نمازی افزود: از دیگر پروژه‌های پیش‌بینی شده در این بخش افزایش توان واحد‌های گازی به روش IGV+بوده است که پیاده‌سازی این طرح موجب ارتقای ۱۳۶ مگاواتی توان ۴۷ واحد نیروگاهی شد. از سوی دیگر طی یک‌سال اخیر ارتقای ۱۲۶ مگاواتی توان عملی ۴۴ واحد نیروگاهی نیز از طریق افزایش تولید بلوک سیکل به روش HRSG additional firing پیاده‌سازی شده است.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی تاکید کرد: از سوی دیگر در این مدت نصب سیستم خنک‌کاری هوای ورودی توربین‌های گازی به روش تراکم مرطوب موجب افزایش ۹۰ مگاواتی ۶ واحد نیروگاهی شده و ارتقای توربین‌های گازی به روش‌های MAP ۲ B، CT ۶۰ در این بازه زمانی ارتقای ۱۳۰ مگاواتی توان عملی هشت واحد نیروگاهی را در پی داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین برای تامین برق پایدار پیک تابستان امسال نیز برنامه افزایش قدرت عملی تعدادی از واحد‌های نیروگاهی در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم بتوانیم در موعد مقرر این طرح‌ها را نیز همانند سال گذشته به پایان برسانیم.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
0
1
اگر استانداردها و دستورالعملهای نگهداری و بهره برداری از نیروگاهها که سالها پیش در توانیر با شرکت متخصصین و دهها شرکت برق منطقه یی و نیروگاهها با مشاورت قدس نیرو نوشته شد والان هم در دفتر تحقیقات توانیر موجوده رعایت شوند بطور خودکار و اتوماتیک حداقل ۱۰۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق افزوده میشه..
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
0
1
بخدا راه درست تولید. تغییر ساختار شرکتهای تولید ومدیریت تولید است ایجاد واسطه خود باعث افزایش قیمت و تاخیر در تصمیم گیری هاست یک بررسی وکنترل در دومقطع قبل از تشکیل شرکتهای تولید وبعد از ان انجام شود
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار