کد خبر: ۵۳۵۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۸ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
حبیب قراگوزلو مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران به نمایندگی از صنعت برق کشور با بیان اهمیت انرژی حیات‌بخش و بدون جایگزین برق در زندگی مردم، از تمامی کارکنان پرتلاش این صنعت در بخش‌های تولید، انتقال، توزیع و دیسپاچینگ برق کشور که حتی در لحظات تحویل سال نیز تلاش برای آسایش و آرامش مردم را بر حضور در کنار خانواده بودن ترجیح دادند، قدردانی کرد.

به گزارش برق نیوز، حبیب قراگوزلو مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با حضور در دیسپاچینگ منطقه‌ای تهران و گفتگو با همکاران خود در لحظه سال تحویل، ضمن تبریک نوروز ۱۴۰۲ گفت: در برق منطقه‌ای تهران بعنوان بزرگترین شرکت برق منطقه‌ای کشور، برق پایتخت و دو استان همجوار قم و البرز را که حدود ۲ درصد مساحت کل کشور است در حالی تامین میکنیم که حدود ۲۰ درصد مشترکین کل کشور را شامل می‌شود.

قراگوزلو ادامه داد: همکاران من به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مردم هستند تلاش می‌کنند در این مرکز، توازن بین تولید و مصرف را حفظ کنند تا مردم برق مطمئن و پایدار داشته باشند.

وی با تاکید بر برنامه ریزی منسجم در قالب اجرای ۱۴۰ اقدام در ۴ حوزه تولید انتقال توزیع و مدیریت مصرف گفت: این برنامه‌ها از ابتدای پاییز تا ابتدای خرداد ادامه خواهد داشت و امیدواریم تا بتوانیم در تابستان امسال نیز مانند سال گذشته برق مناسب را تامین کنیم.

قراگوزلو با تشکر از همه صنعتگران به دلیل همکاری و همراهی با صنعت برق ابراز امیدواری کرد‌ با تدابیری که اندیشیده شده برق بیشتری در اختیار صنعت قرار گیرد.

وی درباره اهمیت اقدامات دیسپاچینگ تشریح کرد: تولید انرژی الکتریکی همزمان با مصرف تحقق می‌یابد، یعنی تولید انرژی زمانی امکان پذیر است که همزمان مصرف کننده‌ای بدنبال داشته باشد. قراگوزلو ادامه داد: بنابراین تولید بدون مصرف امکان پذیر نیست و این عبارت به این معناست که نمی‌توان انرژی الکتریکی را به سادگی تولید و ذخیره کرد. از طرفی تولید کنندگان برق (نیروگاهها) اطلاع و ارتباط چندانی با مصرف کنندگان خرد و کلان ندارند و مصرف کنندگان انرژی الکتریکی بدون اطلاع از کمیت و یا کیفیت انرژی الکتریکی تولیدشده در هر شرایط و به میزان دلخواه به سهولت از آن بهره مند می‌شوند.

مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران در پایان نیز سالی سرشار از سلامتی، برکت و بهروزی را در سایه الطاف خداوندی و توجهات حضرت ولیعصر (ع)، برای همه هموطنان آرزو کرد.

گفتنی است دیسپاچینگ منطقه‌ای کنترل ولتاژ و بار شبکه انتقال را بر عهده دارد. با توجه به اینکه ولتاژ یک مفهوم غیرمتمرکز می‌باشد و شبکه انتقال کشور بسیار گسترده می‌باشد، لذا شبکه انتقال به مناطق کوچکتری تقسیم شده است تا کنترل بار و ولتاژ هر منطقه به صورت غیرمتمرکز انجام گیرد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
1
0
یک جوری میگن آمادگی برق تهران در لحظه تحویل سال انگار بقیه خوابن! والا ما هم در برق باختر کل منطقه مرکزی و استان های همجوار را برق می دیم . منتها روابط عمومی ما خوابه، کسی خبر دار نمیشه.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار