کد خبر: ۵۳۵۶۰
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۰ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
همزمان با اجرای برنامه جهانی "ساعت زمین" و به منظور آگاه‌سازی هموطنان از اهمیت جلوگیری از تغییرا‌ت اقلیمی و ضرورت حفظ پایداری محیط زیست، وزارت نیرو با خاموش کردن روشنایی ساختمان ستادی در شامگاه شب گذشته در این رویداد بین‌المللی مشارکت کرد.

به گزارش برق نیوز، "علی‌اکبر کاظمی" مشاور وزیر و مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو در این باره گفت: وزارت نیرو همزمان با رویداد جهانی «ساعت زمین»، ضمن همراهی با این حرکت زیست محیطی از مردم خواست با خاموش کردن لامپ‌ها و وسایل برقی غیرضروری، در این رویداد بین‌المللی شرکت کنند.

وی افزود: «ساعت زمین» رویدادی بین‌المللی است که به منظور احترام به طبیعت، محیط زیست و کره زمین و با اعمال یک ساعت خاموشی سامانه‌های روشنایی و وسایل برقی غیرضروری در راستای جلب توجه ساکنان کشور‌های مختلف به اهمیت انرژی و حفاظت از محیط زیست، هر ساله و در آخرین شنبه ماه مارس میلادی از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به وقت محلی برگزار می‌شود.

کاظمی ادامه داد: رویداد جهانی ساعت زمین نخستین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی (۱۳۸۶ شمسی) در کشور استرالیا آغاز به کار کرد و پس از آن به تدریج در کشور‌های مختلف گسترش یافت.

مشاور وزیر نیرو خاطرنشان کرد: به نشانه همراهی با این کمپین، نماد‌های شهری در شهر‌های مختلف جهان در زمان برگزاری این پویش خاموش می‌شوند و وزارت نیرو نیز در راستای همراهی با این رویداد جهانی، لامپ‌ها و روشنایی ساختمان مرکزی خود را برای یک ساعت خاموش کرد.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
rahil
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
0
0
به درککککک.
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
0
0
ساعت زمین از مدتی بعد به هفته و ماهزمین تغییر خواهد کرد!!و پیشتاز خواهیم بود برای خاموشی!!!!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار