کد خبر: ۵۳۵۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۱ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: ظرفیت نیروگاه‌های حراتی کشور در طی یکسال اخیر به منظور کمک به کاهش خاموشی‌ها و ایجاد برق پایدار در شبکه سراسری حدود چهار هزار و ۹۰۰ مگاوات افزایش یافته است.

به گزارش برق نیوز، محمد رمضانی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های نیروگاه‌های حرارتی کشور، گفت: در طول سال ۱۴۰۱ بالغ بر چهار هزار و ۸۹۶ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شده است که این اقدام از طریق سنکرون ۲۶ واحد جدید نیروگاهی به ظرفیت سه هزار و ۸۶۱ مگاوات و همچنین رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری و افزایش توان عملی نیروگاه‌های گازی موجود به ظرفیت یک‌هزار و ۳۵ مگاوات محقق شده است.

وی ادامه داد: واحد‌های سنکرون شده جدید شامل بخش گاز نیروگاه‌های ایران ال ان جی (دو واحد)، قشم پاسارگارد، آریان زنجان (دو واحد)، مهتاب کویر (دو واحد)، شهید باکری، تربت‌حیدریه، فولاد بوتیا، دوکوهه و واحد‌های گازی کوچک زاهدان (سه واحد) و صبای دهلران (چهار واحد) بوده است.

رمضانی افزود: همچنین در این مدت واحد‌های بخار نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی بعثت پارس جنوبی (دو واحد)، غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان و ارومیه نیز به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور به بیش از ۷۴ هزار مگاوات رسیده است، گفت: در حاضر ۶۱۵ واحد تولید برق حرارتی در ۱۳۴ نیروگاه کشور وظیفه تولید برق پایدار برای مشترکان سراسر کشور را بر عهده دارند که ۶۸ درصد از این ظرفیت در اختیار بخش خصوصی است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار