کد خبر: ۵۳۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۸ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
کلنگ‌زنی نیروگاه بروجرد با حضور مدیرعامل برق حرارتی آیین آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی ساختگاه نیروگاه سیکل‌ترکیبی ۲۰۰ مگاواتی راندمان بالای بروجرد با حضور مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی برگزار شد.

به گزارش برق نیوز، "عبدالرسول پیشاهنگ" در آیین آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی ساختگاه نیروگاه سیکل‌ترکیبی راندمان بالای بروجرد با تاکید بر اینکه در ابتدای انقلاب فعالیت‌های صنعت برق توسط مستشاران خارجی از هند و پاکستان اداره می‌شد، افزود: با تلاش متخصصان ایرانی در حال حاضر ۵۰ درصد از نیروگاه‌های کشور ساخت داخل است و ۱۰۰ درصد تجهیزات نیروگاهی در داخل کشور ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰۰ هزار قطعه نیروگاهی در داخل کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده است، ادامه داد: این قطعات ضمن تامین نیاز‌های داخلی به کشور‌های منطقه نیز صادر می‌شود و در کشور‌هایی همانند مالزی و اندونزی این تجهیزات تولیدی جایگزین قطعات نیروگاه‌های ساخت آمریکا می‌شود.

پیشاهنگ با تاکید بر اینکه نیروگاه و صنعت برق زیرساخت توسعه تمامی صنایع است، گفت: پیش از این در استان لرستان ۴۵۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی داشته‌ایم که در برنامه دولت سیزدهم ۵۵۰ مگاوات افزایش ظرفیت بخش نیروگاهی برای این استان پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه ۲۰۰ مگاوات از این ظرفیت در بروجرد نصب و راه‌اندازی خواهد شد، عنوان کرد: این نیروگاه نیازمند سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد تومانی است که فاز نخست آن با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمهیدات آماده‌سازی ساختگاه احداث پروژه با سرمایه‌گذاری دولتی آغاز می‌شود، ادامه داد: فاز نخست کار‌های ساختمانی این پروژه توسط پیمانکاران محلی انجام خواهد شد.

در فاز اول طرح ۵۰ نفر و در دوره ساخت نیروگاه ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک‌هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند بود. همچنین در دوره بهره‌برداری از نیروگاه نیز ۸۰ نفر مشغول به فعالیت خواهند بود.

پیشاهنگ اشاره به اینکه واحد‌های نیروگاه توسط گروه مپنا سفارش‌گذاری شده است، تاکید کرد: تمامی تجهیزات مورد نیاز نیروگاه برنامه‌ریزی شده و امیدواریم بتوانیم در موعد مقرر این واحد را به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۴ واحد نیروگاه حرارتی به شبکه برق کشور متصل شده است، اضافه کرد: در میان این پروژه‌های جدید ۱۲ واحد مربوط به بخش بخار نیروگاه‌های ترکیبی است که بدون مصرف سوخت اضافی و از طریق حرارت اگزوز واحد قبلی در حال فعالیت هستند و احداث این واحد‌ها منجر به صرفه‌جویی سه میلیارد مترمکعبی مصرف سوخت در طول سال شده است.

پروژه ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی بروجرد با حجم سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیون یورو و با هدف رفع مشکلات مربوط به افت ولتاژ در منطقه باختر، توسعه ظرفیت تولید با هدف استفاده بهینه از سوخت و جلوگیری از هدر رفت ثروت ملی و حفظ محیط زیست، امکان توسعه صنایع در استان لرستان، ایجاد فرصت برای صنایع استان جهت سرمایه‌گذاری و احداث نیروگاه و همچنین اشتغال‌زایی در مراحل آماده‌سازی ساختگاه، احدات نیروگاه و بهره‌برداری از آن در دستور کار قرار گرفته است.

نیروگاه سیکل‌ترکیبی بروجرد در جنب آزادراه جدیدالاحداث خرم‌آباد-اراک احداث خواهد شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
0
2
آب نیروگاه از کجا تامین خواهد شد؟ کدام شرکت خصوصی مالک نیروگاه است؟ کلنگ را از سر تیزش زدند که خوب اثرگذار باشد!!!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار